Спрощена система оподаткування для адвокатів: в Раду поступив альтернативний законопроект

17:25, 5 ноября 2019
Адвокатські об’єднання можуть бути віднесені до неприбуткових організацій.
Спрощена система оподаткування для адвокатів: в Раду поступив альтернативний законопроект
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Верховна Рада отримала альтернативний законопроект 2200-1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо усунення порушення прав самозайнятих осіб)». Автором  законопроекта виступив народний депутат України Тарас Тарасенко.

Законопроектом пропонується внесення наступних змін до Податкового кодексу України:

- запровадження оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за спрощеною системою;

- уточнення окремих положень норм діючого законодавства та виправлення допущенних раніше помилок;

- оптимізація, спрощення та вдосконалення процедури податкового адміністрування податків і зборів для фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Чому виникла необхідність у законопроекті? Автори вважають несправедливим, що норми діючого Податкового кодексу України надають можливість спрощеної системи оподаткування лише юридичним особам та фізичним особам — підприємцям. Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, вказаної можливості не мають. До того ж адвокатська діяльність, за визначеннями Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», не є підприємницькою.

Зважаючи на це, непоодинокими є випадки одночасної реєстрації адвоката фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність на загальній системі оподаткування, та фізичною особою — підприємцем, як платником єдиного податку з єдиним основним видом економічної діяльності — 89.10 (діяльність у сфері права).

Адвокати є платниками податку на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування (незалежна професійна діяльність або наймані працівники) і спеціальними пільгами не наділені.

Альтернативою такого стану речей, є запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність в цілому.

Надання права на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності лише частині самозайнятих осіб (фізичним особам — підприємцям), є суто дискримінаційним по відношенню до тих осіб, які не бажають займатися підприємницькою діяльністю, однак створюють результати своєї праці, що часто є більш складними й, водночас, прозорими.

Що пропонується законопроектом

Законопроект замінює в тексті Податкового кодексу фізичну особу — підприємця на самозайняту особу (тобто на власне ФОПів та осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю).

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, можуть обрати спрощену систему оподаткування за ставкою 5 відсотків.

При цьому адвокатські об’єднання, інші об’єднання осіб, які провадять професійну діяльність можуть бути віднесені до неприбуткових організацій.

Виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи (у тому числі самозайнятої особи) у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Таку ж ідею переслідує і основний законопроект

Законопроект 2200-1 є альтернативним до законопроекту 2200 від 02.10.2019 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування самозайнятих осіб, які провадять незалежну професійну діяльність», автором якого є народний депутат України IX скликання Володимир Ватрас.

Обидва законопроекти нагадують один одного, відрізняючись лише у деяких деталях, і спрямовані усунути дискримінацію осіб, що проводять професійну незалежну діяльність по відношенню до фізичних осіб — підприємців при сплаті податків.

Депутат В.А. Ватрас вважає, що платник податків повинен мати змогу самостійно обирати систему оподаткування, яка відповідатиме його вимогам та виду діяльності.

Законопроект 2200 не містить жодних змін у статусі фізичних осіб — підприємців, пропонується лише розширити коло платників податків, які мають право на обрання спрощеної системи оподаткування (2 та 3 групи), та як наслідок — усунення різноманітності тлумачень одного визначення/терміна.

Запропонованим законопроектом не обмежується право самозайнятих осіб у кількості найманих працівників, з якими будуть укладатися трудові договори, однак певні обмеження існують при обранні самозайнятою особою другої групи єдиного податку, якою встановлюється обмеження до 10 найманих працівників.

Тому виключення з 14.1.226. ст. 14 Податкового Кодексу України слів «використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб», усуває колізію норм, якими встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування і навпаки надає право самозайнятим особам наймати більше 4х осіб.

Проте сам В.А. Ватрас визнає, що його законопроектом не врегульоване питання щодо реєстрації осіб, які провадять незалежну професійну діяльність в ЄДРПОУ. Як не врегульований і порядок припинення цієї діяльності.

Парламентарій запевнив, що даним законопроектом пропонується внести зміни лише у процедуру включення/виключення осіб до реєстру платників податків, який не передбачає реєстрацію самозайнятих осіб які провадять незалежну професійну діяльність у відповідному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зазначивши, що виключення особи яка провадить незалежну професійну діяльність із реєстру платників податків здійснюється за її особистою заявою.

Нагадаємо, що «Судово-юридична газета» повідомляла, що народні депутати прокоментували введення спрощеної системи оподаткування для адвокатів.                      

 

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Руслан Гринчук
    Руслан Гринчук
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Надія Губенко
    Надія Губенко
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді