Член Комітету Верховної Ради з питань державної влади, народний депутат від «Слуги народу» Віталій Безгін пояснив причини свого голосування за законопроект 12414, який змінює статус НАБУ і САП.
Так, він зазначив, що «рівень законодавчого забезпечення та підтримки, яку антикорупційні органи отримали від Верховної Ради вже ІХ скликання також є безпрецендентним».
«В той же час, дозволю поставити під сумнів вірність обраної нашою державою моделі антикорупційної політики, яка працює винятково, як батіг, водночас не бореться з першопричиною появи корупції в публічному секторі.
А першопричина полягає в тому, що державна служба не є престижною та не має гідного грошового забезпечення.
Більше того, через суттєві «антикорупційні» перебори, як пожиттєві ПЕПи, декларування сотень тисяч чиновників, а не тільки топ-посадовців, спецперевірки навіть на посади з дуже низькою оплатою праці, що тривають по 6-9 місяців, ми відійшли від шляху оновлення та перейшли до етапу консервації публічного сектору, який став вже максимально непривабливим», вказав Віталій Безгін.
Разом з тим, слід зауважити, що саме народні депутати проголосували за відповідні закони стосовно «ПЕПів» та інші.
Зокрема, за відповідний законопроект 9269-д про «пожиттєві ПЕПи» віддав свій голос і сам Віталій Безгін.
«Сприяє консервації публічного сектору також поведінкова модель, яка обрана нашими антикорупційними органами. Де питання доведення провини потенційного корупціонера (а для цього створена вся необхідна і незалежна вертикаль) часто підміняється на медійне таврування навіть без судового вироку, ще на стадії базових прес-релізів. Що є шкідливим і неправильним, якщо ми будуємо правову державу.
Кейс Андрія Пивоварського та кейси окремих виробників з безпекового сектору, які після тиску були вимушені перевезти виробництва з України, також є яскравим прикладом того, що щось працює не коректно та місцями шкідливо», підкреслив він.
На його переконання, це є наслідком того, що будь-яка система повинна мати стримування та противаги, «а відсутність цього для антикорупційних органів призвела саме до згаданих вище випадків, які не є поодинокими, на жаль».
«Саме тому, на мій погляд, спроба впровадити відповідні стримування і противаги, за рахунок зав'язки у взаємодії із генеральним прокурором, потенційно могла б стати шляхом до систематизації діяльності без шкідливих перегибів та з більшим фокусом саме на доведені реальної провини реальних корупціонерів. Без всіляких сумнівів, це є абсолютно Конституційне рішення, на відміну від сумнівного з точки зору відповідності Основному Закону попереднього регулювання», додав він.
Водночас Віталій Безгін констатував провал у комунікації із законопроектом 12414.
«Однак, маємо констатувати, що наш, як влади, провал у попередній комунікації і з громадянами, і з європейськими партнерами, призвів до суспільного вибуху та протестів. Це помилка. Поважаю право громадян на протест, бо це також основа демократичного суспільства. Поважаю право громадян на конструктивну критику.
Зараз необхідно з холодним розумом знайти вихід із ситуації, що склалася, враховуючи позицію усіх адекватних сторін. Забезпечивши при цьому саме ефективний шлях по боротьбі з корупцією та якісне законодавче забезпечення. І головне при цьому не забувати, що за всім спостерігає ворог, чия мета знищити нашу державність, використовуючі всі можливі інструменти. Наша ж мета – цю державність зберегти», підкреслив Безгін.
Нагадаємо, що одним з питань є те, що відповідні поправки стосовно НАБУ і САП були внесені до другого читання у законопроект 12414, який взагалі стосувався іншої тематики – проблеми зниклих безвісти.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.