Часто, особливо перед святами, ми купуємо різноманітні товари в інтернет-магазинах. Ця послуга стає дедалі поширенішою та зручнішою. Однак трапляється, що якусь річ належної якості, придбану в інтернеті, треба обміняти або повернути. Експерти розповіли, як правильно це зробити. Про це йдеться на сайті Безоплатної правової допомоги.
Так, стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживач (покупець), має право обміняти непродовольчий товар належної якості (без дефектів чи недоліків) на аналогічний товар у продавця, в якого він його придбав. Це можна зробити, якщо товар не задовольнив покупця за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або він із інших причин не може його використовувати за призначенням.
Обміняти товар належної якості можна протягом чотирнадцяти днів, без врахування дня купівлі. Якщо ж покупець отримав товар поштою, чотирнадцяти денний термін обчислюється з наступного дня після його отримання.
Зазначається, що обміняти товар належної якості можна лише у випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено товарний вигляд, споживчі властивості, ярлики, пломби, а також розрахунковий документ, наданий разом із проданим товаром, або надісланий електронний розрахунковий документ на абонентський номер чи електронну пошту споживача.
Покупець також має право повернути товар належної якості продавцю. Це свідчить про розірвання договору за ініціативою покупця.
Покупець має право розірвати договір, укладений з інтернет-магазином, повідомивши продавця протягом чотирнадцяти днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару.
Якщо ж підтвердження не відповідає вимогам, передбаченим ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів», а саме продавець не надав інформації про:
Якщо ж покупець вирішив розірвати договір про купівлю товару в інтернет-магазині, він має повідомити продавця про місце, де він зможе забрати назад продукцію. Обов’язок покупця зберігати її в себе припиняється по закінченні 60 днів після одержання. Якщо протягом цього часу продавець за товаром не приїде, товар стає власністю споживача безоплатно.
Договір також може передбачати, що продукцію або результати робіт (послуг), які були надіслані поштою, у разі розірвання договору треба також повернути поштою.
Продавець протягом 30 днів із моменту одержання повідомлення про розірвання договору та намір покупця повернути товар, має повернути йому одержані кошти та відшкодувати відповідні витрати. Якщо у разі розірвання договору протягом установленого терміну продавець не повернув кошти за продукцію, споживач має право отримати неустойку в розмірі 1% вартості продукції за кожен день затримки повернення грошей.
Експерти додали, що Кабмін визначив «Перелік товарів належної якості, які не підлягають обміну (поверненню)». Зокрема це: засоби особистої гігієни, парфумерно-косметичні вироби, спідня білизна, товари для немовлят, будівельно-оздоблювальні матеріали, які продають на метраж, товари, виготовлені на замовлення за індивідуальними замірами, ювелірні вироби тощо.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що в Україні може з'явитись новий податок: що не так із солодкою водою.
Крім того ми писали, як оподатковуються ПДВ операції з поліпшення орендованого приміщення.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.