Проблема передачі у концесію комунальних підприємств: Верховний Суд став на захист прав територіальних громад

15:09, 26 декабря 2019
Суть спору полягала у тому, що товариство здобуло право на отримання у концесію комунального підприємства без дотримання встановленого порядку проведення процедури та не довело належним чином своєї платоспроможності.
Проблема передачі у концесію комунальних підприємств: Верховний Суд став на захист прав територіальних громад
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Якщо конкурсна пропозиція не містить умов, на яких товариство, що виграє конкурс з отримання у концесію комунального підприємства, документів, які б підтверджували його платоспроможність, досвіду діяльності у сфері теплопостачання, а також гарантій щодо прийняття на себе зобов’язань зі сплати заборгованості комунального підприємства, що передається у концесію, особа, яка подала таку пропозицію, не може визначатися переможцем конкурсу. Такого висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, розглянувши у касаційному порядку адміністративну справу №459/2485/16-а (адміністративне провадження №К/9901/62494/18) за позовом фізичних осіб — мешканців відповідної територіальної громади до міської ради про визнання протиправними та скасування рішень, якими визначено переможця конкурсу та передано у концесію цілісний майновий комплекс комунального підприємства.

Суть спору полягала у тому, що відповідачем прийнято рішення, яким визнано переможцем конкурсу з передачі у концесію цілісного майнового комплексу комунального підприємства товариство з обмеженою відповідальністю, без дотримання встановленого порядку проведення процедури передачі об'єкта в концесію.

На сьогодні визначення переможця конкурсу здійснюється відповідною міськрадою на підставі висновків конкурсної комісії, яка, у свою чергу, визначає переможця з числа учасників конкурсу на підставі оцінювання конкурсних пропозицій та обрання серед них тих, якими запропоновано найкращі умови здійснення оренди чи концесії.

Верховний Суд, скасовуючи постанову суду апеляційної інстанції та залишаючи у силі рішення суду першої інстанції, яким адміністративний позов задоволено, зазначив, що місцеве самоврядування в Україні ґрунтується на фінансовій самостійності відповідної територіальної громади, що забезпечується, зокрема, правом самостійно розпоряджатися доходами місцевого бюджету, володіти, користуватися та розпоряджатися об’єктами комунальної власності, що здійснюється від імені територіальної громади відповідними органами місцевого самоврядування. При цьому майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

На цій підставі Верховний Суд сформулював правову позицію, відповідно до якої передача у концесію збиткового об’єкта комунальної власності у сфері теплопостачання суб’єкту господарської діяльності, який не довів належним чином своєї платоспроможності, не прийняв зобов’язання щодо заборгованості такого підприємства, створює умови, за яких існує реальна загроза порушення права членів територіальної громади на отримання якісних, своєчасних послуг з постачання теплової енергії за економічно обґрунтованою ціною, а також безпосередньо порушує фінансові права територіальної громади, що виражається у понесенні додаткових витрат з місцевого бюджету на покриття збитків підприємства, що передається у концесію.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що законопроект про децентралізацію влади передбачає нові повноваження КСУ.

Крім того, стали відомі прізвища тих, хто розробляв законопроект про децентралізацію.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде