Строки оприлюднення фінансової звітності: Комітет схвалив законопроект щодо звільнення від відповідальності

16:00, 26 мая 2022
Комітет з питань податкової політики рекомендує Верховній Раді ухвалити закон стосовно оприлюднення річної фінансової звітності.
Строки оприлюднення фінансової звітності: Комітет схвалив законопроект щодо звільнення від відповідальності
Джерело фото: dtkt.ua
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет Верховної Ради з питань податкової політики 26 травня провів засідання, і  рекомендував парламенту ухвалити в цілому як закон законопроект Кабміна про внесення змін до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» щодо звільнення від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни 7378 від 16.05.2022.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», якими передбачено:

оприлюднення річної фінансової звітності та річної консолідованої фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами, звітом про управління, консолідованим звітом про управління, звітом про платежі на користь держави та консолідованим звітом про платежі на користь держави здійснюється протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неоприлюднення фінансової звітності;

у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його припинення чи скасування звільнити юридичних осіб від відповідальності за порушення вимог Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” щодо своєчасності та повноти оприлюднення фінансової звітності у повному обсязі на вебсторінці або вебсайті юридичної особи разом з відповідними аудиторськими звітами.

«Забезпечення ведення бухгалтерського обліку юридичними особами на безперервній основі, навіть в умовах воєнного стану, є компонентом забезпечення стійкості економіки.

Частинами третьою та четвертою статті 14 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” передбачено строки оприлюднення річної фінансової звітності та річної консолідованої фінансової звітності 30 квітня та 1 червня.

Порушення порядку оприлюднення фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності разом з аудиторським звітом тягне за собою накладення штрафу відповідно до статті 16316 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У зв’язку із введенням воєнного стану в Україні прийнято Закон України “Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни”, яким передбачено, що у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення до фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, юридичних осіб не застосовується адміністративна та/або кримінальна відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання облікової, фінансової, бухгалтерської, розрахункової, аудиторських звітів та будь-яких інших документів.

Водночас Законом України “Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни” на сьогодні не охоплено питання звільнення від відповідальності юридичних осіб за порушення вимог Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” щодо своєчасності та повноти оприлюднення фінансової звітності.

Проте, надзвичайно важливо створити правові механізми захисту інтересів суб’єктів оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни. На державу покладено обов’язок мінімізувати вплив негативних факторів та наслідків дії воєнного стану або стану війни на громадян України.

З огляду на зазначене, виникла необхідність на законодавчому рівні здійснити впровадження загальних ініціатив для зменшення тиску на бізнес, зокрема звільнити юридичних осіб від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до статті 472 “Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки” Глави 2 “Загальні та прикінцеві положення” Розділу VII “Інституційні, загальні та прикінцеві положення” Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ніщо в цій Угоді не перешкоджає Стороні вживати будь-яких заходів:

а) які, на її думку, необхідні для того, щоб запобігти розголошенню інформації, що суперечить суттєвим інтересам її безпеки;

b) які пов’язані з виробництвом зброї, військового спорядження та матеріалів чи торгівлею ними або з дослідженнями, розробкою чи виробництвом, необхідними для цілей оборони, за умови, що такі заходи не завдають шкоди умовам конкуренції стосовно продукції, яка не призначена для використання виключно для військових цілей;

с) які вона вважає необхідними для забезпечення власної безпеки, у випадку серйозних внутрішніх безпорядків, які порушують закон і громадський порядок, під час війни або серйозного міжнародного напруження, яке становить загрозу війни, або для виконання взятих на себе зобов’язань з підтримання миру та міжнародної безпеки.

Ураховуючи зазначене та доручення Кабінету Міністрів України Міністерство фінансів України розробило проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни” щодо звільнення від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни” (далі – законопроект).   

З огляду на те, що існує потреба у нагальному законодавчому врегулюванні питання щодо звільнення юридичних осіб від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни законопроект потребує невідкладного розгляду та прийняття», - зазначає міністр фінансів Серій Марченко у поясненнях до законопроекту.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде