Штрафні бали для водіїв за порушення ПДР повертаються: «Слуги» зареєстрували законопроект

08:06, 6 января 2022
Хто і для чого намагається реанімувати скасовану позаминулого року систему штрафних балів.
Штрафні бали для водіїв за порушення ПДР повертаються: «Слуги» зареєстрували законопроект
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Новий рік розпочався з новорічних сюрпризів для власників транспортних засобів. У парламенті опинилося одразу декілька законопроектів, які істотно корегують правила поведінки на дорогах.

Одним з таких є проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів України щодо впровадження обліку штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» № 6502 від 05.01.2022.

Законопроектом передбачається запровадження системи нарахування штрафних балів за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих не в автоматичному режимі.

Штрафні бали є величиною, встановленою Законом з метою визначення співвідношення між ступенем суспільної небезпеки окремих адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та з метою прийняття обґрунтованого рішення про тимчасове зупинення дії посвідчення водія і повторного проходження повного курсу навчання за відповідними програмами водіями, які вчинили певну кількість таких правопорушень.

Це потягне за собою тимчасове зупинення дії посвідчення водія до моменту повторного проходження водієм повного курсу навчання за відповідними програмами та успішного складання теоретичного і практичного іспиту на знання правил дорожнього руху.

Проектом закону пропонується встановити перелік правопорушень, передбачених КУпАП, за вчинення яких водієві нараховуються штрафні бали.

Кількість штрафних балів залежить від рівня суспільної небезпеки таких порушень та становить від одного до п’яти балів за кожне правопорушення.

Штрафні бали нараховуються у кількості:

- одного балу за вчинення правопорушення, передбаченого частиною п’ятою, десятою статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

- двох балів за вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою, сьомою, одинадцятою статті 121, частиною першою (крім зафіксованих в автоматичному режимі), другою статті 122, частиною першою статті 123 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

- трьох балів за вчинення правопорушення, передбаченого частиною другою статті 121, частиною третьою статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

- п’яти балів за вчинення правопорушення, передбаченого частиною четвертою, п’ятою статті 122 (крім зафіксованих в автоматичному режимі), статтею 122-4, частиною другою статті 123 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Обчислення загальної кількості штрафних балів, передбаченої частиною першою статті 152 цього Закону, здійснюється протягом попереднього року (попередніх 365 днів).

Нарахування штрафних балів здійснюється уповноваженими на те посадовими особами Національної поліції одночасно з набранням законної сили постановою по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Інформація про кількість нарахованих штрафних балів вноситься до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, а також відображається на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг.

Нараховані за кожне правопорушення штрафні бали анулюються через один рік (365 днів).

У разі нарахування водієві протягом попереднього року (365 днів) дванадцяти і більше штрафних балів, а водію, якому посвідчення водія видано вперше менше ніж один рік тому назад – восьми і більше, уповноважена особа Національної поліції України приймає рішення про тимчасове зупинення дії посвідчення водія. У разі незгоди водія з прийнятим рішенням його можливо оскаржити до суду. При цьому оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Інформування про факт тимчасового зупинення дії посвідчення водія здійснюється рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення за відомою адресою місця реєстрації (проживання) або роботи (навчання) водія. У разі надання водієм даних про свій абонентський номер мобільного зв’язку та адресу електронної пошти інформація про тимчасове зупинення дії посвідчення водія надсилатиметься йому на ці засоби зв’язку. Інформація про тимчасове зупинення дії посвідчення водія одночасно відображатиметься на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг.

За керування транспортним засобом особою, посвідчення водія якої тимчасово зупинено, законопроектом пропонується встановити відповідальність, передбачену частиною другою статті 126 КУпАП (3400 грн).

Раніше про можливість повернення системи накладення штрафних балів за порушення громадянами правил дорожнього руху   під час пресконференції  заявляв перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

«Щодо питання запровадження штрафних балів — тобто тієї позитивної практики, яку вже мають зарубіжні країни і яка доводить свою ефективність або вже довела, ми маємо також запровадити у нас. І наразі ми розробляємо законопроект, який буде запропоновано саме законодавчому органу держави для розгляду і прийняття, щоб ми могли посилити не тільки контроль, а й профілактику вчинення правопорушень», – сказав Білошицький.

Спроба впровадження штрафних балів у законодавство України раніше вже мала місце. Їх запровадили Законом України від 14 липня 2015 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» як новий вид адміністративного стягнення.

Однак система нарахування штрафних балів, які пов’язані зі скоєнням водієм правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, так і не розпочала свою роботу, оскільки був запропонований досить суперечливий підхід, за якого нарахування наперед штрафних балів дозволило би водіям порушувати правила дорожнього руху фактично без покарання.

Як наслідок, зазначений вид адміністративного стягнення було виключено з КУпАП.

Раніше також розповідалося, які штрафи для водіїв за перевищення дозволеної швидкості руху вигадували депутати протягом 2021 року. Окрім цього, депутати вимагають збільшити штрафи за керування транспортом, обладнаним шинами, залишкова висота малюнка протектора яких не відповідає ПДР.

Відомо також, що автовласників, які забули взимку позбутися літніх шин, почнуть штрафувати.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду