У Монастирського заборонять їздити взимку на літній гумі та без включених ліхтарів

08:35, 5 января 2022
Автовласників, які забули взимку позбутися літніх шин, почнуть штрафувати.
У Монастирського заборонять їздити взимку на літній гумі та без включених ліхтарів
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

МВС оприлюднило на офіційному вебсайті Міністерства проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» для проведення електронних консультацій з громадськістю.

Пропозиції та зауваження до проекту постанови приймаються протягом 15 календарних днів з дати оприлюднення в письмовій формі.

Проектом акта передбачається внести зміни до пункту 1.10 Правил дорожнього руху, надавши визначення термінам «шина зимова», «шина літня», «шина усесезонна», а також доповнити пункт 31.4.5 Правил положенням, відповідно до якого забороняється експлуатація з 1 жовтня до 31 березня транспортних засобів у разі встановлення на транспортний засіб літніх шин.

Що означають ці терміни.

Шина зимова – шина, що має на боковині маркування «M+S», «M.S», «M&S», «MS», «DP» та призначена виробником для експлуатації під час зимового періоду часу.

Шина літня – шина, що не має на боковині маркувань зимової та усесезонної шини та призначена виробником для експлуатації під час літнього періоду часу.

Шина усесезонна – шина, що має на боковині маркування «All Seasons» та призначена виробником для експлуатації під час літнього та зимового періоду часу.

Виключається положення, згідно з яким у разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини.

Крім того, викладається в новій редакції абзац восьмий пункту 9.8 Правил дорожнього руху, відповідно до якого на всіх механічних транспортних засобах під час руху повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар.

У відомстві Дениса Монастирського пояснюють, що використання літніх шин при низьких температурах призводить до суттєвого погіршення їх зчеплення з дорожнім покриттям, що може призвести до збільшення гальмівного шляху та втрати водієм керування ТЗ.

Відповідно до примітки пункту 31.4.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року, у разі постійної експлуатації ТЗ на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини.

У той же час зазначена норма носить рекомендаційний характер та не відповідає небезпеці керування ТЗ, обладнаним шинами, невідповідним погодним умовам. Особливо це стосується випадків керування ТЗ, обладнаним літніми шинами, у зимовий період часу.

Внесення змін до Правил дорожнього руху в частині заборони експлуатації в період з 1 жовтня до 31 березня ТЗ, обладнаного літніми шинами, дозволить застосовувати за це порушення адміністративну відповідальність, передбачену частиною першою статті 121 (Порушення водієм правил керування транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами) Кодексу України про адміністративні правопорушення у частині керування водієм ТЗ, що має технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється (для водіїв ТЗ, які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів, – відповідальність, передбачену частиною другою статті 121 КУпАП).

Такий штраф складе від 340 до 680 гривень.

Відповідно до абзацу восьмого пункту 9.8 Правил дорожнього руху з 1 жовтня до 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар.

У той же час зазначена норма не відповідає основному призначенню ДХВ – використання для підвищення видимості ТЗ під час руху в денний час незалежно від погодних умов та місцезнаходження ТЗ.

Запропоновані зміни до цієї норми ініціатори проекту акта вважають цілком європейською практикою, що позитивно зарекомендувала себе в ряді європейських країн.

Як відомо, в парламенті знаходяться декілька законопроектів про покарання тих, хто перевищив швидкість руху, аж до довічного позбавлення прав.

Раніше «Судово-юридична газета» писала про те, як обрати зимові шини.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду