У Раді вимагають від Уряду прискоритись з Електронним реєстром листків непрацездатності

08:10, 26 января 2021
Доля Електронного реєстру листків непрацездатності нагадує історію з ЄСІТС, тільки більш тривалу.
У Раді вимагають від Уряду прискоритись з Електронним реєстром листків непрацездатності
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Верховна Рада включила в порядок денний пленарного засідання 26.01.2021 року проект Постанови про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності 1076-ІХ від 15.12.2020, співавтором якої є Галина Третьякова.

Проектом постанови Верховної Ради України пропонується доручити:

  1. Кабінету Міністрів України:
  • вжити заходів щодо прискорення розробки та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів з метою впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • подати до Верховної Ради України законопроекти, направлені на забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності (у разі необхідності);
  • здійснити аудит ефективності використання коштів, виділених на впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.
  1. Міністерству охорони здоров’я України:
  • розробити та затвердити свої нормативно-правові акти, необхідні для впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • погодити із Пенсійним фондом України, Фондом соціального страхування України та затвердити Порядок видачі, продовження та обліку листків непрацездатності.

Одночасно Рахунковій палаті України порекомендують включити до плану роботи на 2021 рік здійснення аудиту ефективності та фінансового аудиту щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.

Депутати вирішили забезпечити функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності в найближчі строки, а також провести аудит ефективності використання коштів, виділених на його створення.

Вони чомусь впевнені, що прийняття запропонованого проекту постанови Верховною Радою України сприятиме прискоренню відповідними центральними органами виконавчої влади та Фондом соціального страхування України впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності, а також забезпеченню належного соціального захисту застрахованих осіб.

Первісно планувалося, що Міністерство охорони здоров’я спільно з Міністерством соціальної політики, Національною службою здоров’я, Пенсійним фондом та Фондом соціального страхування України забезпечить повноцінне функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності до 1 січня 2021 року.

Що не так пішло з Реєстром.

Історія з процесом створення Єдиного електронного реєстру листків непрацездатності тягнеться ще з 2009 року.

Пілотний проект був запроваджений у 2010 році в Харківській, Івано-Франківській та Одеській областях.

У 2014 році Верховна Рада України схвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» № 77, у якому підпунктом шостим пункту 12 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кабінет Міністрів України зобов’язано вжити заходів протягом шести місяців щодо запровадження електронного реєстру листків непрацездатності.

Міністерство охорони здоров’я України тільки у 2018 році нарешті утворило міжвідомчу робочу групу з питань запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності, до складу якої увійшли представники Міністерства охорони здоров’я, Міністерства соціальної політики, Пенсійного Фонду, Фонду соціального страхування, Національної служби здоров’я України, ДП «Електронне здоров’я», всеукраїнських об’єднань профспілок, організацій роботодавців, громадських об’єднань.

У свою чергу, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 28.11.2018 р. № 999 «Деякі питання Електронного реєстру листків непрацездатності», якою визначив, що Реєстр утворюється як система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності з використанням інформаційної інфраструктури реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Крім того, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 17.04.2019 р. № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього», якою затверджено порядок організації ведення Реєстру, та рекомендовано Фонду розробити і затвердити свої нормативно-правові акти щодо запровадження ризикорієнтованих підходів до проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності з використанням інформації Реєстру.

Тією ж постановою № 328 Пенсійному фонду України, МОЗ, НСЗУ за участю Фонду доручено забезпечити інформаційну взаємодію власних інформаційно-телекомунікаційних систем в обсязі, необхідному для виконання завдань, визначених цією постановою, з Електронним реєстром листків непрацездатності до 1 вересня 2019 року. Після забезпечення такої взаємодії на МОЗ та НСЗУ покладено завдання провести організаційні заходи щодо забезпечення видачі листків непрацездатності з обов’язковим введенням даних в Реєстр. Проте виконання цього доручення знов було відтерміновано до 1 липня 2020 року.

МОЗу було доручено привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою до 17 липня 2019 року. Потім зазначений термін також було подовжено до 1 липня 2020 року.

МОЗ запевняє, що нормативно-правова база досі формується.

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 159 «Про особливості ведення Електронного реєстру листків непрацездатності до забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності» МОЗ доручалось розробити та затвердити за погодженням із Фондом порядок видачі, продовження та обліку листків непрацездатності.

Згодом Міністерство юстиції України визнало, що відповідного нормативно-правового акта з порушеного питання на державну реєстрацію до Міністерства не надходило.

У свою чергу Фонд звернув увагу на відсутність нормативно-правових актів про визнання офіційним документом завіреного кваліфікованим електронним підписом (печаткою) електронного листка непрацездатності.

Відповідно до пункту 6 частини першої та пункту 2 частини другої статті 9 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» Фонд та його робочі органи здійснюють перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, страхових виплат.

Однак здійснення цих заходів неможливе через відсутність доступу до інформації по цих застрахованих особах з ЕСОЗ (Електронна система охорони здоров'я).

МОЗ зазначає, що повноцінно Реєстр може розпочати функціонування лише на початку 2021 року. Разом з тим, термін повного запровадження Реєстру буде залежати, зокрема, від створення НСЗУ модулів інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я ЕСОЗ тощо.

Раніше парламент прийняв за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення поетапного впровадження Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи», а Президент підписав закон, що перетворює ЄСІТС на ЄСІКС.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Павло Григорович
    Павло Григорович
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва