Чи запрацював paperless Зеленського: органи Пенсійного фонду та ЦНАПи не приймають Дію і просять «прописку»

13:45, 3 февраля 2022
В органах Пенсійного фонду досі вимагають довідки про «прописку», а у ЦНАПах не бажають приймати Дію.
Чи запрацював paperless Зеленського: органи Пенсійного фонду та ЦНАПи не приймають Дію і просять «прописку»
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Читачі «Судово-юридичної газети» повідомляють, що у найчутливішій сфері – соціального захисту – досі вимагають від громадян довідки з інформацією, яка й так є у держави, та не бажають приймати цифровий паспорт у Дії.

Нагадаємо, що влітку минулого року Президент Володимир Зеленський анонсував «повний paperless», тобто режим «без паперу» для держорганів та українців.

Так, Зеленський 24 серпня 2021 року під час виступу на Diia Summit Spring 2021 у межах Всеукраїнського форуму «Україна 30. Цифровізація» сказав наступне.

«Як і обіцяли, жодних паперів для державних органів. Жоден орган не зможе вимагати від громадян України папірці або довідки для надання державних послуг. І ми зробимо все, щоб «держава без паперу» існувала дійсно не на папері», – заявив Президент.

Нагадаємо, що вже вступив в силу Закон 1368-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, що засвідчують особу або її спеціальний статус» (законопроект 4355). Цим законом запроваджено  ще один, новий вид паспорта – цифровий, користуватися яким можна за допомогою «Дії».

Окрім того, вступив в силу закон, яким мали скасувати «штамп» у паспорті «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» № 1871-IX (набув чинності 1 грудня 2021 року). Як зазначали його автори, цим законом скасовується паперовий документообіг; виключається можливість дублювання реєстрації у різних реєстрах територіальних громад; органи будуть обмінюватися інформацію про місце проживання без залучення особи тощо.

«Ми повністю змінюємо філософію прописки. Спрощуємо одну з найбільш популярних та бюрократичних послуг, формат якої давно віджив своє. Сьогодні ВРУ прийняла законопроект у цілому.

У 21 столітті люди можуть вільно переміщатися країною і не повинні залежати від штампів у паспорті. Оформлювати пенсію, документи чи отримувати медичну допомогу можна буде, не прив’язуючись до місця реєстрації.

Для того, щоб держава розуміла, де людина зареєстрована, існують електронні реєстри, а не ксерокопії. Жодних папірців чи походів у ЦНАП — лише підтвердити згоду онлайн», - так Міністр цифрової трансформації Михаило Федоров прокоментував ухвалення Верховною Радою 5 листопада нового Закону.

Разом із тим, як стало відомо «Судово-юридичній газеті», органи державної влади досі вимагають довідки про реєстрацію місця проживання громадян.

Так, адвокат зазначає, що при поданні заяви на допомогу на поховання органи Пенсійного фонду вимагають як «прописку», так і паперовий паспорт.

«Сервісний центр у Софіївській Борщагівці величезна черга. Із 7 робочих місць працює два. І черга із людей похилого віку вже на вулиці.

Подаю два пакета на двох клієнтів – займає дві години.

Даю свою id- картку – у відповідь чую «дайте ф-13 (форма «прописки» - прим. ред.). Тобто, зчитати інформацію вони не можуть.

«Вишенька на торті»: вам відмовляють у зв'язку з відсутністю ф-13.

Так, Дія вони теж не приймають», - зазначила вона.

Менеджер «Дії», щодо цього кейсу відповів, що зараз вони лише налаштовують «взаємодію з органами Пенсійного Фонду України, щоб е-документи стали ще дієвішими». Ну й порадили стежити за новинами.

Також за допомогою чат-боту Дії з’ясували, що лише два управління соціальної політики приймають застосунок.

На ФОТО: Ось управління соціального захисту населення, які приймають «Дію». Як ми бачимо, негусто.

Також ми вирішили з’ясувати, чи приймають «Дію» Київські Центри надання адміністративних послуг. Легенда така: треба оформити паспорт для виїзду за кордон, проте при собі немає пластикового паспорта, лише цифровий.

Дзвінок на гарячу лінію. Відповідь – не приймаємо. Треба оригінали, тобто фізичні аналоги. А коли журналіст почав зазначати відповідні закони, тон розмови з оператором став не дуже приємний.

І варто нагадати про наказ Мінцифри, за яким затверджено стандарти якості надання адмінпослуг.

«Відтепер понад 7 тисяч держорганів, що надають послуги українцям, відповідатимуть новим вимогам. Вони забезпечать високий рівень сервісу та рівні умови для всіх груп населення», – заявляли тоді у Міністерстві.

Тоді ж ми звернулися до менеджера Дії. Там повідомили наступне:

«Київські ЦНАПи приймають документи у застосунку Дія. За допомогою Дії у ЦНАПі ви зможете "пошерити" документи. Для цього потрібно буде надати код із штрих-коду ID-картки та підтвердити передачу копій документів».

Знову дзвінок на гарячу лінію до Центру надання адміністративних послуг. Ми сказали за цю функцію, проте відповідь одна – «не можна».

«Судово-юридична газета» звернулася до Мінцифри із цим кейсом щодо ЦНАПів. Там пообіцяли розглянути цей випадок, а ми ж продовжуємо моніторити цифровізацію в країні.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Олег Проскурняк
    Олег Проскурняк
    голова Господарського суду Чернівецької області
  • Ольга Черниш
    Ольга Черниш
    суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду