Депутати пропонують обмежити повноваження Національного агентства кваліфікацій: деталі

13:50, 25 января 2021
До Верховної Ради внесено два законопроекти, які мають змінити функціонування національної системи кваліфікацій.
Депутати пропонують обмежити повноваження Національного агентства кваліфікацій: деталі

До Верховної Ради внесено два законопроекти № 4147 та 4147-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування національної системи кваліфікацій». Серед авторів першого законопроекту можна виділити Галину Третьякову, Сергія Бабака та інших, а серед другого – Юлію Гришину, Геннадія Вацака та інших. Прийняття проекту, на думку суб’єктів права законодавчої ініціативи, зокрема, «створить можливість появ часткових кваліфікацій та механізмів їх присвоєння.., що сприятиме підвищенню зайнятості населення.

Новації

Головне науково-експертне управління надало такі висновки першого проекту:

У новій ст. 41 КЗпП пропонується розкрити зміст таких термінів, як: «професійна кваліфікація (повна професійна кваліфікація)», «часткова професійна кваліфікація». При цьому, їх зміст визначається також і у  змінах до ст. 34 Закону України «Про освіту». На думку експертів, одночасне визначення змісту одних і тих же термінів у різних законах є юридично некоректним і може ускладнити застосування відповідних положень на практиці. Аналогічне зауваження стосується і визначення поняття «професійний стандарт» тощо.

На думку експертів, пропозиції законопроекту щодо виключення із компетенції Національного агентства кваліфікацій (зміни до ст. 38 Закону України «Про освіту») деяких повноважень (зокрема, щодо: забезпечення взаємодії, координації та підвищення ефективності діяльності заінтересованих сторін у сфері кваліфікацій; супроводження запровадження Національної рамки кваліфікацій; координації оцінювання ефективності державної політики у сфері кваліфікацій; здійснення супроводу інформаційного забезпечення Національної рамки кваліфікацій) потребують додаткового обґрунтування. Адже здійснення відповідних повноважень не перекладається на інших суб’єктів, у зв’язку з чим у регулюванні відповідних відносин з’являється прогалина.

У проекті пропонується виключити із Закону України «Про зайнятість населення» положення, які стосуються: організації роботи з підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальними органами (п. 6 ч. 2 ст. 22); визначення Кабінетом Міністрів України порядку підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями (ч. 6 ст. 34) та підтвердження результатів такого навчання за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ч. 5 ст. 35).

Частина положень цього законопроекту збігається за змістом з відповідними положеннями другого.

Головні відмінності альтернативного проекту від основного полягають в тому, що у проекті реєстр. № 4147-1 надається визначення таких понять, як: «вид професійної діяльності», «трудова функція»; визначається, що при виборі системи оплати праці в межах підприємства, установи, організації власник або уповноважений ним орган можуть встановлювати посадові оклади, ставки, компенсаційні, гарантійні та інші види виплат в залежності від рівня Національної рамки кваліфікацій, галузевої рамки кваліфікацій (за наявності), до якого належить здобута особою (працівником) повна або часткова професійна кваліфікація; уточнюються питання організації діяльності Національного агентства кваліфікацій; передбачається створення Ради з розвитку професійних кваліфікацій тощо.

У проекті, зокрема, пропонується доповнити Закон України «Про освіту» новою ст. 391, у якій передбачається порядок формування, склад та завдання рад з розвитку професійних кваліфікацій. Водночас, на думку експертів, деякі із цих завдань перетинаються з повноваженнями Національного агентства кваліфікацій, які закріплені у ч. 2 ст. 38 вказаного Закону, що потребує узгодження задля уникнення дублювання відповідних функцій. Так, наприклад, до завдань рад з розвитку професійних кваліфікацій пропонується віднести аналіз і прогнозування розвитку професійних кваліфікацій на галузевому чи міжгалузевому ринку праці та розроблення професійних стандартів. Разом з тим, на Національне агентство кваліфікацій покладені повноваження щодо забезпечення прогнозування потреб ринку праці у кваліфікаціях та координації розроблення професійних стандартів відповідно.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що парламент може розглянути та ухвалити в першому читанні раніше погоджений Комітетом з питань фінансів, податкової та митної політики законопроект 4278 від 28.10.2020  «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях)». 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Компенсація суддівської винагороди за карантин та зарплата апарату судів: що робити
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Владимир Иващук
    Владимир Иващук
    судья Ровненского апелляционного суда
загрузка...