У МОН нарікають на низьку якість підручників

12:39, 26 ноября 2020
У Міністерстві освіти і науки України вирішили змінити підходи до відбору підручників.
У МОН нарікають на низьку якість підручників
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Міністерством освіти і науки України (МОН) надано доручення профільним науковим установам опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору. Про це повідомляє пресслужба відомства.

У МОН підкреслили, що велика кількість підручників зумовлена тим, що свого часу колегія МОН пішла назустріч проханню видавництв і знизила нижню межу вибору підручників учителями із 20 тисяч до 10 тисяч. З одного боку, це дало можливість врахувати більшість пропозицій учителів, але з іншого – заклало ризики зниження якості експертизи цих підручників.

Зважаючи на вищезазначене, МОН розпочало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, у межах якого передбачено й удосконалення нормативної бази про Конкурс серед авторів.

автори й видавництва фізично не встигають якісно підготувати та відредагувати свої підручники;

підручники впроваджуються у шкільній практиці без належної їх апробації, що певний час використовувалася з метою вивчення якості підручників;

відповідно до чинного Порядку Конкурсу автори подають частину матеріалів підручника у видавничій верстці, а частину – в рукописі, що не дозволяє цілісно оцінити майбутнє видання, тому на етапі оцінювання підручників експертами Конкурсного відбору виявляються не всі методичні, фактологічні та граматичні помилки й недоречності;

стислі терміни вибору підручників педагогічними працівниками й закладами загальної середньої освіти (коли запропоновану кількість підручників фізично неможливо розглянути у встановлені терміни). Наприклад, під час конкурсного відбору підручників для 3-го класу вибір здійснювався серед 9–12 підручників однієї назви, причому лише за їх частинами в електронному вигляді, що в цілому ускладнило процес детального аналізу змісту.

Зусилля Міністерства також будуть спрямовані на вдосконалення порядку організації навчання експертів, які відбирають підручники.

У МОН підкреслили, що мають місце факти недобросовісного виконання зобов’язань деякими видавництвами, які економлять на фахових редакторах і, користуючись ситуацією терміновості, допускають до видання неякісно вичитані підручники. Хоча за угодою, укладеною з видавництвами, саме на них та авторів покладається відповідальність за якість підручників.

Міністерством освіти і науки вже надано доручення профільним науковим установам опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору.

Першочергові завдання, які поставлені перед профільними установами МОН:

посилити співпрацю з Національною академією наук, Національною академією педагогічних наук і закладами вищої освіти, які займаються питаннями підручникотворення;

для покращення якості експертного оцінювання підручників забезпечити  створення потужної бази експертів;

відновити процес апробації підручників перед їх масовим запровадженням;

унормувати можливість громадського обговорення підручників на другому етапі конкурсу перед їх масовим виданням.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що в мережі висміяли помилку у шкільному підручнику.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду