Реформа служби в органах місцевого самоврядування: коли парламент розгляне законопроект і як це вплине на зарплату

11:47, 10 февраля 2022
У профільному комітеті парламенту повідомили деталі законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування.
Реформа служби в органах місцевого самоврядування: коли парламент розгляне законопроект і як це вплине на зарплату
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет з питань організації державної влади розгляне законопроект про службу в органах місцевого самоврядування №6504 до кінця лютого. Таку обіцянку дав голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Віталій Безгін під час дискусії «Очікування від законопроекту "Про службу в органах місцевого самоврядування”», організованого Асоціацією об’єднаних територіальних громад.

«Думаю, ми з колегами рекомендуватимемо Верховній Раді прийняти його за основу, а потім точково допрацюємо законопроект до другого читання разом із асоціаціями органів місцевого самоврядування», – навела слова депутата прес-служба фракції «Слуга народу».

У проекті зазначено, що до посад в органах місцевого самоврядування належать:

 - посади службовців місцевого самоврядування, на які особи призначаються на підставі конкурсної процедури;

 - виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах або відповідною радою з числа депутатів цієї ради;

 - посади працівників патронатної служби, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою тощо.

Також посади службовців місцевого самоврядування поділяються на категорії та підкатегорії залежно від порядку призначення, змісту та обсягу повноважень, ступеня відповідальності тощо.

категорія «І» - посади:

- керуючого справами виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради (у разі створення);

- керуючого справами виконавчого апарату районної, обласної ради;

- керуючого справами секретаріату тощо.

категорія «ІІ» - посади:

- керівників структурних підрозділів апарату.

категорія «ІІІ» - посади:

- головних, провідних і спеціалістів.

Цікавими є норми, які передбачають виконання задач працівниками органів місцевого самоврядування.

Прописано, що розпорядження (наказ) має бути письмовим, а доручення може бути письмовим або усним.

Якщо службовець отримав розпорядження (наказ), доручення не від безпосереднього керівника, а від керівника вищого рівня, він зобов'язаний невідкладно повідомити про цей факт безпосереднього керівника не пізніше одного робочого дня.

При цьому виконання розпорядження, доручення керівника може бути зупинене розпорядженням сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі створення), районної, обласної ради.

Службовець у разі виникнення у нього сумніву щодо законності виданого керівником розпорядження повинен повідомити про це такого керівника, виклавши свої застереження у письмовій формі із зазначенням положень нормативно-­правових актів, які будуть порушені у випадку виконання такого розпорядження.

При цьому при підтвердженні наказу у письмовій формі службовець зобов'язаний виконати таке розпорядження, крім явно злочинного.

Якщо службовець виконає наказ керівника, який буде визнаний незаконними, але не повідомить керівника, то нестиме відповідальність.

Передбачено, що у разі реєстрації службовця місцевого самоврядування кандидатом на виборах, він зобов'язаний в одноденний строк письмово повідомити про це керівника служби. При цьому період участі у виборчому процесі зараховується до стажу служби.

До повноважень керівника служби в органах місцевого самоврядування належить: проведення конкурсів на зайняття посад; призначення на посади та звільнення з посад; присвоєння рангів; заохочення, забезпечення проведення оцінювання тощо.

Передбачено, що в апараті утворюється структурний підрозділ або вводиться посада спеціаліста з питань персоналу.

Служба в органах самоврядування

Перебувати на службі в органах місцевого самоврядування можуть громадяни України віком від 18 років, що відповідають рівням компетентності. Також передбачено обов’язковість складання іспиту на знання української мови.

Кандидат на зайняття посади службовця місцевого самоврядування категорії «І» (ранг з 1 по 3) повинен мати ступінь магістра, загальний досвід роботи не менше п'яти років, у тому числі досвід роботи в органах місцевого самоврядування.

Кандидат на зайняття посади службовця місцевого самоврядування категорії «ІІ»(ранг з 3 по 6) повинен відповідати таким загальним вимогам: вища освіта ступеня магістра або бакалавра; досвід роботи в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби не менше  одного року.

Загальною вимогою до кандидата на зайняття посади службовця місцевого самоврядування категорії «ІІІ» (ранг з 6 по 9) є наявність  у нього вищої  освіти не нижче ступеня молодшого бакалавра.

На службу в органи місцевого самоврядування не може вступити особа, яка: досягла 65-річного віку; визнана недієздатною, має не погашену судимість, позбавлена відповідно до рішення суду права обіймати відповідні посади, не пройшла спеціальну перевірку, підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».

Конкурси на зайняття посад

Що стосується умов проведення конкурсів на заяняття посад, то строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 10 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу. Результати конкурсу мають бути оголошені не пізніше 45  календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення такого конкурсу.

Конкурс проходитиме традиційно: тестування і співбесіда.

Також передбачено, що другий за результатами конкурсу кандидат на зайняття посади має право на призначення на посаду без конкурсу протягом одного року, якщо посада стане вакантною, а також у разі, якщо переможець конкурсу відмовився від зайняття посади.

Умови роботи

Для працівників може встановлюватися випробування на строк до шести місяців.

Також формується кадровий резерв із кандидатів, які мають відкладене право на зайняття посади. Протягом одного року за рішенням керівника служби такий кандидат може бути призначений (за його згодою) на рівнозначну або нижчу посаду в органі місцевого самоврядування з урахуванням його професійної компетентності.

Оплата праці

Законопроектом передбачено, що основна заробітна плата складається з посадового окладу; надбавки за вислугу років, надбавки за ранг службовця місцевого самоврядування, премії та компенсації за додаткове навантаження; допомоги до  щорічної  основної відпустки, допомоги для вирішення соціально-побутових питань та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

При цьому розмір мінімального посадового окладу для категорії «ІІІ»  не може бути меншим двох та більшим восьми прожиткових мінімумів. У службовців категорії «ІІ» оклад має бути на 30% більшим, ніж у категорії «ІІІ». У свою чергу у категорії «І» оклад має бути у 2 рази більшим за «ІІІ», але не більше ніж у 5 разів.

Надбавка за вислугу років встановлюється на рівні 3% посадового окладу за кожний рік стажу, але не більше 50% посадового окладу.

Розмір місячної премії не може перевищувати 30% посадового окладу. Розмір квартальної – не більше 90% посадового окладу.

Раніше голова НАДС Наталія Алюшина повідомила деталі реформування оплати праці державних службовців.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у FacebookViber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

 

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Лілія Максименко
    Лілія Максименко
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду