У «Слузі народу» вважають, що затримка впровадження ЄСІТС зупинить розгляд справ по банкрутству

16:45, 22 октября 2019
Щоб запобігти цьому, депутати подали законопроект, яким вносять зміни до Кодексу з процедур банкрутства.
У «Слузі народу» вважають, що затримка впровадження ЄСІТС зупинить розгляд справ по банкрутству
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

17 жовтня народні депутати (Скорик М., Ватрас В., Тарасенко Т. та інші) подали на розгляд до Верховної Ради проект закону №2276  про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства.

Автори законопроекту вбачають у впровадженні Кодексу України з процедур банкрутства в чинній редакції наступні ризики:

- Згідно з ч. 4 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства положення цього Кодексу не застосовуються лише до юридичних осіб — казенних підприємств. Аналіз норм Кодексу, зокрема визначення поняття «боржник», що міститься в ст. 1 Кодексу, та книги третьої «Банкрутство юридичних осіб», дає підстави дійти висновку щодо можливості подання кредиторами, що мають грошові вимоги до боржника, строк виконання яких настав, заяв про відкриття провадження у справі про банкрутство органів державної влади, органів місцевого самоврядування, бюджетних установ та організацій.

Подання кредиторами таких заяв до судів та відкриття провадження у справах про банкрутство органів державної влади, зокрема військових, правоохоронних, місцевих рад, органів соціального забезпечення тощо, руйнуватиме встановлені Конституцією України засади функціонування механізму держави, порушуватиме принцип поділу державної влади та гарантоване в Україні місцеве самоврядування, спричинить серйозну дезорганізацію роботи відповідних органів та установ, соціальну напругу та широкий суспільний резонанс.

- Чинна редакція Кодексу України з процедур банкрутства містить лише одне обмеження для відкриття провадження у справі про банкрутство у вигляді наявності спору про право, який підлягає вирішенню в порядку позовного провадження. У той же час Кодекс не містить визначення понять «спір про право», «безспірний борг», що призведе до різної судової практики порушення провадження у справах про банкрутство, оскарження рішень місцевих судів в апеляційному та касаційному порядку та відповідного затягування розгляду справ про банкрутство й задоволення вимог кредиторів.

- Норма ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства передбачає призначення судом кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією із застосуванням ЄСІТС. Так само норми Кодексу передбачають випадки офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, зокрема, для подання кредиторами грошових вимог для боржника, за допомогою цієї ж ЄСІТС.

Як зазначають депутати, станом на сьогодні ЄСІТС не функціонує і час її впровадження ДСА України не повідомлено. Вказане призведе до неможливості призначення господарськими судами у справах про банкрутство розпорядників майна або керуючих реструктуризацією, що фактично означає зупинення розгляду справ про банкрутство.

Законопроект передбачає доповнення ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства останнім абзацом, в якому слід вказати, що термін «бюджетна установа» вживається у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України.

Також законопроектом передбачено доповнення ч. 2 ст. 34 Кодексу нормою про необхідність подання кредитором при зверненні до суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство судового рішення, яке набрало законної сили та за яким не сплив строк пред’явлення його до виконання. У зв’язку з цим таку підставу для відмови господарським судом у відкритті провадження у справі про банкрутство, як наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження, депутати пропонують змінити наступною підставою: «Кредитором не додано до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство судового рішення, яке набрало законної сили, відповідно до вимог ч. 2 ст. 34 цього Кодексу».

Доповнення Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства ст. 2-1 та 2-2 зумовлено необхідністю розгляду господарськими судами справ про банкрутство у процесуальні строки, встановлені Кодексом.

У зв’язку з цим Прикінцеві та перехідні положення Кодексу України з процедур банкрутства пропонується доповнити ст. 2-1 та 2-2 наступного змісту:

«21. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або до приведення Положення про автоматизовану систему документообігу суду у відповідність до цього Кодексу арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією призначається господарським судом з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

  1. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або до приведення Положення про автоматизовану систему документообігу суду у відповідність до цього Кодексу офіційне оприлюднення відомостей про справу про банкрутство у випадках, передбачених цим Кодексом, проводиться на офіційному веб-порталі судової влади України згідно Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 р. №16.».

Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета»  публікувала відео про те, як ухвалювали законопроект №1008.

Також ми писали, що перші тести прокурори складатимуть вже 23 жовтня.

Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Telegram канал Sud.ua
Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Сегодня день рождения празднуют
  • Роман Кисіль
    Роман Кисіль
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду
  • Лев Кишакевич
    Лев Кишакевич
    голова Етичної Ради, суддя Великої Палати Верховного Суду
  • Юрій Луганський
    Юрій Луганський
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді