Іноземцям складно грати: як «слуги» пропонують змінити оподаткування ігрового бізнесу

13:40, 21 февраля 2022
До парламенту внесено законопроект, яким встановлюється порядок та ставки оподаткування діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей.
Іноземцям складно грати: як «слуги» пропонують змінити оподаткування ігрового бізнесу
Джерело фото: Pixabay
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Верховна Рада розглянула в повторному першому читанні проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей (реєстр. № 2713-д). Автором проекту є «слуга народу» Олег Марусяк. Його парламент має на цьому тижні розглянути у другому читанні.

У пояснювальній записці до законопроекту його автори зазначили, що ними враховано зауваження щодо складності для іноземців грати в азартні ігри в Україні.

Законопроектом встановлюється порядок та ставки оподаткування діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей.

Пропонується встановити єдину ставку податку на дохід (валовий ігровий дохід), отриманий від організації та проведення азартних ігор та випуску та проведення лотерей – 10%.

Крім податку на дохід, законопроектом передбачається, що суб’єкти господарювання також сплачуватимуть податок на прибуток за загальною ставкою 18%. При цьому нарахований суб’єктом податок на дохід від такої діяльності є різницею та зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта.

При здійсненні організаторами азартних ігор іншої діяльності передбачається нарахування та сплата ними податку на прибуток за базовою (основною) ставкою податку.

Великі виграші (понад 8 мінімальних заробітних плат) підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, що буде додатковим стимулом для виведення з тіні ринку грального бізнесу, адже на сьогодні передбачено оподаткування усіх виграшів незалежно від суми.

Також уточнено, що при оподаткуванні виграшів в азартну гру в казино, залі гральних автоматів враховуватимуться витрати на участь у такій грі, здійснені впродовж 24 годин до виграшу.

Пропонується скасувати потрійну плату за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, а також за гральний автомат, натомість не запроваджувати нульову ставку податку на дохід. Передбачено, що вже сплачені потрійні платежі зараховуються організаторам азартних ігор в рахунок майбутніх щорічних платежів за ліцензію.

Тому з метою усунення проблем з утриманням податку на доходи фізичних осіб з нерезидентів при виплаті належних їм сум виграшів впроваджується знеособлена звітність для податкових агентів шляхом відображення загальної суми нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальної суми утриманого з них податку (з розбивкою по місяцях); надано доручення Національному банку України переглянути для наземних казино граничні суми розрахунків готівкою з фізичними особами.

У Головному науково-експертному управлінні (ГНЕУ) звертало увагу, що у проекті відсутнє належне обґрунтування розмірів як пропонованої однакової ставки податку на прибуток підприємств для доходів від діяльності з організації та проведення будь-яких азартних ігор, діяльності з випуску та проведення лотерей, так і її розміру – 10% (оновлений пп. 136.4 ст. 136 ПК).

У Головному юридичному управлінні (ГЮУ) зазначили, що продовжується негативна практика викладення у глосарії регуляторних імперативних норм. Наприклад, визначення термінів «дохід від діяльності з випуску та проведення лотерей» та «дохід від діяльності з організації та проведення азартних ігор» фактично регулюють питання бази оподаткування податком на прибуток підприємств.

На думку експертів, зазначене є юридично некоректним, оскільки завданням глосарію є однозначне застосування термінології при виконанні Кодексу. Натомість регуляторні положення Кодексу мають бути викладені окремо, в інших статтях, що безпосередньо стосуються відповідних відносин – в даному випадку в розділі ІІІ Податкового кодексу України.

Також склалася практика окремого визначення в Податковому кодексі України понять, що визначені (або мають бути визначені) в інших законодавчих актах, причому не завжди такі визначення тотожні визначенням у профільних законах, що є неприпустимим та юридично некоректним. Йдеться, наприклад, про визначення поняття «діяльність з організації та проведення азартних ігор».

Враховуючи наведене, в ГЮУ відзначили, що запропоноване проектом визначення має бути викладене в законі, що регулює питання організації та проведення азартних ігор, а в Податковому кодексі України має міститися лише посилання на таке визначення.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Раді пропонують спростити окремі держзакупівлі для комунальних лікарень та шкіл.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Валерій Марчук
    Валерій Марчук
    голова Чернівецького апеляційного суду