Як відомо, 15 липня Володимир Зеленський підписав Закон (законопроект 7251) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» №2352–IX авторства Галини Третьякової.
Відповідно до нового закону:
При цьому його норми розповсюдили і на державних службовців.
Особливого резонансу набула норму закону Третьякової про те, що роботодавцю більше не треба сплачувати середній заробіток працівникам, які пішли захищати Україну до війська.
Народні депутати навіть внесли проект на виправлення цієї норми, однак його досі не розглянуто.
Разом з тим, як це буває, до другого читання у проекті з’явилася і «особлива» норма для помічників народних депутатів.
Так, за пропозицією депутата Вадима Струневича частину першу статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» було доповнено другим реченням такого змісту:
«Виконання рішення суду про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з цієї посади, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для виконання рішень суду, що гарантовані державою, відповідальним виконавцем якої він є».
Відповідні зміни були також внесені до статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» та до перехідних положень:
«Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів».
Втім, зараз за дорученням Президента Володимира Зеленського Кабмін взявся цю норму виправляти та 24 жовтня вніс законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання рішень про стягнення коштів за час роботи на посаді помічника-консультанта народного депутата України» 8152.
«Проект розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України від 17.09.2022 № 24712/1/1-22 до листа Президента України від 14.09.2022 № 01-01/573 з метою виключення із законів України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», «Про виконавче провадження» положень, внесених Законом України від 01.07.2022 № 2352-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин», - зазначається у пояснювальній записці.
«Частиною другою статті 6 Закону (у редакції, яка діяла до прийняття Закону № 2352-ІХ) було передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Таким чином, цією нормою було чітко визначено, що рішення про стягнення коштів, за якими боржниками є державні органи, виконуються Державною казначейською службою України.
Водночас внесеними Законом № 2352-ІХ змінами до статті 6 Закону передбачено, що рішення на користь стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України виконується органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, при цьому не визначено, хто є особою боржника за цими рішеннями.
Крім того, передбачені Законом № 2352-ІХ зміни не узгоджуються з положеннями статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», якою не передбачено надання державою гарантій щодо виконання рішення суду про стягнення коштів, стягувачем за яким є особа, яка працювала на посаді помічника-консультанта народного депутата України.
Згідно з цією статтею держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємства, установи, організації; юридичні особи, примусова реалізація майна яких забороняється відповідно до законодавства.
Варто зауважити, що частина перша статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» визначає єдиний підхід до виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу, згідно з яким за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, виконання рішення суду здійснюється у разі, якщо в державного органу відсутні відповідні бюджетні призначення.
Визначати окремий порядок виконання судових рішень про стягнення на користь помічників-консультантів народних депутатів України не є доцільним», - пояснює Кабмін.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.