Президент доручив виключити із закону Третьякової норми про особливий порядок стягнення зарплати помічниками народних депутатів

08:35, 26 жовтня 2022
На доручення Президента Зеленського Кабмін вніс відповідний проект до Верховної Ради.
Президент доручив виключити із закону Третьякової норми про особливий порядок стягнення зарплати помічниками народних депутатів
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Як відомо, 15 липня Володимир Зеленський підписав Закон (законопроект 7251) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» №2352–IX авторства Галини Третьякової.

Відповідно до нового закону:

  • роботодавець має право перевести працівника на іншу роботу, не обумовлену трудовим договором, без його згоди
  • допускається звільнення працівника з ініціативи роботодавця у період його тимчасової непрацездатності, а також у період перебування працівника у відпустці
  • спрощена можливість призупинення дії трудового договору
  • нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена до 60 годин на тиждень
  • п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем
  • час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем
  • тривалість щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена до 24 годин
  • роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили
  • у разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойових дій строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства
  • у період дії воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток (крім відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), якщо такий працівник залучений до виконання робіт на об’єктах критичної інфраструктури тощо.

При цьому його норми розповсюдили і на державних службовців.

Особливого резонансу набула норму закону Третьякової про те, що роботодавцю більше не треба сплачувати середній заробіток працівникам, які пішли захищати Україну до війська.

Народні депутати навіть внесли проект на виправлення цієї норми, однак його досі не розглянуто.

Разом з тим, як це буває, до другого читання у проекті з’явилася і «особлива» норма для помічників народних депутатів.

Так, за пропозицією депутата Вадима Струневича частину першу статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» було доповнено другим реченням такого змісту:

«Виконання рішення суду про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з цієї посади, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для виконання рішень суду, що гарантовані державою, відповідальним виконавцем якої він є».

Відповідні зміни були також внесені до статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» та до перехідних положень:

«Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів».

Втім, зараз за дорученням Президента Володимира Зеленського Кабмін взявся цю норму виправляти та 24 жовтня вніс законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання рішень про стягнення коштів за час роботи на посаді помічника-консультанта народного депутата України» 8152.

«Проект розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України від 17.09.2022 № 24712/1/1-22 до листа Президента України від 14.09.2022 № 01-01/573 з метою виключення із законів України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», «Про виконавче провадження» положень, внесених Законом України від 01.07.2022 № 2352-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин», - зазначається у пояснювальній записці.

«Частиною другою статті 6 Закону (у редакції, яка діяла до прийняття Закону № 2352-ІХ) було передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Таким чином, цією нормою було чітко визначено, що рішення про стягнення коштів, за якими боржниками є державні органи, виконуються Державною казначейською службою України.

Водночас внесеними Законом № 2352-ІХ змінами до статті 6 Закону передбачено, що рішення на користь стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України виконується органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, при цьому не визначено, хто є особою боржника за цими рішеннями.

Крім того, передбачені Законом № 2352-ІХ зміни не узгоджуються з положеннями статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», якою не передбачено надання державою гарантій щодо виконання рішення суду про стягнення коштів, стягувачем за яким є особа, яка працювала на посаді помічника-консультанта народного депутата України.

Згідно з цією статтею держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємства, установи, організації; юридичні особи, примусова реалізація майна яких забороняється відповідно до законодавства.

Варто зауважити, що частина перша статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» визначає єдиний підхід до виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу, згідно з яким за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, виконання рішення суду здійснюється у разі, якщо в державного органу відсутні відповідні бюджетні призначення.

Визначати окремий порядок виконання судових рішень про стягнення на користь помічників-консультантів народних депутатів України не є доцільним», - пояснює Кабмін.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Вікторія Мороз
    Вікторія Мороз
    суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області
  • Герман Анісімов
    Герман Анісімов
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Світлана Дуляницька
    Світлана Дуляницька
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду
  • Тетяна Шемета
    Тетяна Шемета
    суддя Вінницького апеляційного суду