Найбільш характерні порушення вимог законодавства в сфері державної служби у 2022 році: СПИСОК НАДС

12:30, 11 березня 2023
Проблеми виявлені під час вступу, проходження, звільнення з державної служби, у питаннях дисциплінарних проваджень та преміювання.
Найбільш характерні порушення вимог законодавства в сфері державної служби у 2022 році: СПИСОК НАДС
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

У Національному агентстві з питань державної служби (НАДС) оприлюднили перелік найбільш типових порушень вимог законодавства в сфері державної служби у 2022 році.

«Аналіз результатів проведених заходів контролю вказує на зростання порівняно з попереднім роком показника виявлених  недоліків у реалізації процедур вступу на державну службу. Збільшилась також кількість невідповідностей та порушень, пов’язаних з  припиненням державної служби», - зазначено у звіті НАДС.

«Судово-юридична газета» ознайомилась з найбільш типовими проблемами, які виявлені у минулому році під час проходження державної служби.

Виявлені проблеми під час вступу на державну службу

  1. Під час проведення конкурсів на посаду державної служби допущено кандидатів, загальний досвід роботи яких взагалі не був відомий
  1. Етап співбесід в ряді випадків не був забезпечений під час конкурсів для кандидатів на посади
  1. Тестування кандидатів на зайняття посад категорій «Б» і «В» проводилось у присутності менше ніж трьох членів конкурсної комісії
  1. Конкурсні комісії не завжди мали повноважний склад, хоча конкурси вони проводили навіть у такому форматі
  1. Бали за знання законодавства після тестувань у деяких випадках виставлялись у вигляді дробових чисел, що можливо мало вплив на результати конкурсів
  1. Зафіксовані випадки, коли при наявності вакантної посади для тимчасового виконання обов’язків призначалась певна особа, однак конкурс на вакантну посаду у подальшому не оголошувався
  1. Державним службовцям, які працювали з випробувальним терміном, не визначались завдання на строк випробування
  1. Ранг державного службовця присвоювався до закінчення строку випробування

Виявлені проблеми з питань проходження державної служби

  1. Просування державних службовців по службових сходинках відбувалось без конкурсів
  1. Переведення державних службовців в межах одного державного органу відбувалось наказами з формулюванням «звільнивши з посади», що не вірно
  1. Присвоєння рангів державним службовцям відбувалось з порушенням встановлених строків
  1. Для присвоєння чергового рангу державного службовця проводились заліки
  1. Подання про присвоєння чергового рангу державного службовця не містили інформації про номери і дати рішень про присвоєння попередніх рангів
  1. При покладанні на державних службовців додаткових обов’язків, не зазначалось про виплати за додаткове навантаження
  1. І навпаки, встановлення виплат за додаткове навантаження здійснювалось без подання безпосереднього керівника
  1. Під час проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, виставлені бали ніяк не обґрунтовувались
  1. Державні службовці не ознайомлювались з результатами оцінювання їх службової діяльності
  2. Державні службовці, які отримали відмінні оцінки за результатами оцінювання службової діяльності, не були премійовані
  3. В деяких державних органах в Положенні про преміювання був відсутній абзац, яким передбачено, що премія за результатами щорічного оцінювання службової діяльності нараховується незалежно від фактично відпрацьованого часу у місяці, в якому вона виплачується
  4. Положення про преміювання працівників державного органу не відповідає вимогам Типового положення про преміювання, в частині:

а) встановлення премій державним службовцям на підставі протоколу засідання комісії про преміювання

б) ненарахування премії державному службовцю за місяць, в якому винесена догана

в) зменшення розміру премії за місяць до 90 відсотків у разі порушення державним службовцем трудової та виконавської дисципліни

г) невиплати премії у випадку притягнення працівника до дисциплінарної або адміністративної відповідальності у зв‘язку з невиконанням посадових обов‘язків

д) невиплати премії працівникам, які звільнилися з роботи за ініціативою адміністрації за порушення трудової чи виконавської дисципліни в місяці, за який проводиться преміювання

є) зменшення виплати премії державним службовцям, які звільняються з роботи за власним бажанням, у місяці звільнення

     13. Положення про преміювання державного органу містить розділ «Надання матеріальної (грошової допомоги)» та розділ «Одноразові премії (грошові винагороди)», які не передбачені Типовим положенням про преміювання

     14. Подання дисциплінарних комісій державних установ не містили фактів, що підтверджують вчинення державними службовцями дисциплінарних проступків чи фактів, що підтверджують відсутність вчинення державними службовцями дисциплінарних проступків чи фактів, що підтверджують відсутність вчинення державними службовцями дисциплінарних проступків із відповідним обґрунтуванням

     15. Під час здійснення дисциплінарного провадження стосовно державного службовця у державного службовця не запитувались пояснення перед накладенням дисциплінарного стягнення

      16. Державному службовцю, відносно якого здійснювалось дисциплінарне провадження, не видано під розписку належним чином завіреної копії наказу про закриття дисциплінарного провадження

      17. За результатами розгляду одного дисциплінарного провадження стосовно державного службовця на підставі подання дисциплінарної комісії винесено три рішення про накладення на державного службовця дисциплінарного стягнення, які були оформлені трьома наказами керівника державної служби

Виявлені проблеми з питань припинення державної служби

  1. В наказах про звільнення державних службовців з підстав, визначених законом «Про державну службу», крім посилання на норму Закону, міститься також посилання на Кодекс законів про працю України, що не відповідає нормам ч. 2 ст. 5 Закону
  1. Під час скорочення посад державної служби категорії «Б» не запропоновано рівнозначної посади при її наявності в державному органі
  1. Під час здійснення реорганізації державного органу не всіх працівників попереджено про подальше звільнення
  1. В державному органі відсутні акти про факт передачі справ і майна державних службовців, які звільняються з посад державної служби, відтак не дотримано вимоги частини 2 ст. 89 Закону, відповідно до якої, факт передачі справ і майна засвідчується актом, що складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою, керівником служби управління персоналом відповідного державного органу та державним службовцем, який звільняється
  1. В актах про факт передачі справ і майна відсутній підпис керівника служби управління персоналом, чим не дотримано вимоги частини другої статті 89 Закону, якою встановлено, що такий акт підписується, зокрема, керівником служби управління персоналом відповідного державного органу.

Виявлені проблеми з питань організаційно-правових засад реалізації державної політики у сфері державної служби

  1. Кількість працівників служб управління персоналом є нижчою за встановлену чисельність служби управління персоналом
  1. Структурний підрозділ з питань персоналу не визначено як самостійний структурний підрозділ
  1. Покладання на службу управління персоналом обов’язків, що не стосуються питань управління персоналом

Автор: В’ячеслав Хрипун

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду