Федерація професійних спілок України надала роз’яснення щодо оформлення трудової книжки для працівників, які вперше працевлаштовуються.
Чи можна подати окрему заяву на оформлення трудової книжки?
Так. Якщо працівник уперше приймається на роботу і бажає, щоб йому оформили трудову книжку, він може написати окрему заяву. Законодавство не встановлює обов’язкової форми, у якій має бути висловлене таке бажання (ч. 3 ст. 24 та ч. 2 ст. 48 Кодексу законів про працю України).
Хто має забезпечити бланк трудової книжки?
Відповідно до п. 6.3 Інструкції про порядок ведення трудових книжок (наказ № 58 від 29.07.1993), роботодавець зобов’язаний мати необхідну кількість бланків трудових книжок та вкладишів до них.
При виписуванні трудової книжки або її дубліката роботодавець видає документ і стягує з працівника суму його вартості.
Хто відшкодовує вартість зіпсованих або загублених книжок?
Якщо трудова книжка зіпсована через неправильне первинне заповнення чи недбале зберігання — витрати покриває підприємство.
Якщо документ загублений роботодавцем унаслідок стихійного лиха або з інших причин — працівникові видається дублікат безкоштовно.
Ключові моменти для працівників і роботодавців:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.