Профільний комітет Ради підтримав законопроект про перерахунок пенсій працівникам органів прокуратури

17:02, 11 февраля 2021
Законопроект передбачає перерахунок пенсій працівникам органів прокуратури.
Профільний комітет Ради підтримав законопроект про перерахунок пенсій працівникам органів прокуратури
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності 12 голосами за (1 утримався) рекомендував парламенту схвалити за основу законопроект про внесення змін до статті 86 Закону України "Про прокуратуру" щодо забезпечення права на перерахунок пенсій працівникам органів прокуратури (реєстр. № 3325), поданий народним депутатом Максимом Павлюком.

Новації

Проектом пропонується внести зміни до статті 86 Закону України “Про прокуратуру” передбачивши, що:

1) призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв’язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв’язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки;

2) під посадами прокурорів у цій статті слід розуміти посади, зазначені у статті 15 цього Закону, а також прокурорсько-слідчі посади:

Генерального прокурора України, першого заступника, заступників Генерального прокурора України, їх старших помічників та помічників;

прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованих прокуратур (на правах обласних), їх перших заступників, заступників;

міжрайонних прокурорів, прокурорів міст, районів, районів у містах та прирівняних до них спеціалізованих прокуратур, їх перших заступників і заступників;

начальників головних управлінь, управлінь, відділів прокуратур, їх перших заступників, заступників;

старших прокурорів та прокурорів, старших помічників та помічників прокурорів прокуратур усіх рівнів;

старших слідчих в особливо важливих справах, слідчих в особливо важливих справах, старших слідчих та слідчих прокуратур усіх рівнів.  

Позиція експертів

Розглянувши проект, Головне науково-експертне управління (ГНЕУ) висловило такі зауваження та пропозиції.

  1. У ч. 6 ст. 86 Закону вже міститься перелік посад, час роботи на яких включається до вислуги років, яка дає право на пенсію. Відтак більш логічним, на думку експертів, виглядає внесення таких змін саме у ч. 6 вказаної статті, замість запропонованого у проекті доповнення новим абзацом ч. 1 ст. 86 Закону.
  2. Щодо нової редакції ч. 20 ст. 86 Закону, у п. 3 Рішення вже визначено механізм його реалізації. Зокрема, згідно із вказаним пунктом Рішення встановлено, що «частина двадцята статті 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII підлягає застосуванню в первинній редакції» і далі наводиться текст, який є чинним на даний час: «20. Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв’язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв’язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки». Таким чином, положення проекту повторюють відповідні положення Рішення, які згідно зі ст. 89 Закону України «Про Конституційний Суд України» є обов’язковими, та якими дія ч. 20 ст. 86 Закону вже поновлена у повному обсязі, у зв’язку з чим фактичне дублювання у проекті чинної редакції ч. 20 ст. 86 Закону не виглядає юридично коректним.
  3. На думку експертів, у законодавчій пропозиції відсутні положення, які регулюють порядок фінансування перерахування пенсій працівникам прокуратури. У зв’язку з цим, з метою запобігання подальшого розбалансування солідарної системи пенсійного страхування та дотримання принципів загальнообов’язкового державного пенсійного страхування щодо рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат та виконання обов'язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, було б доцільним доповнити проект визначенням такого порядку.

Крім цього, у п. 5 пояснювальної записки до проекту вказано, що «прийняття законопроекту потребуватиме залучень додаткових коштів з Державного бюджету України. За повідомленням Міністерства соціальної політики України та Пенсійного фонду України «додаткова потреба в коштах для проведення перерахунку пенсій у зв’язку із прийнятим Рішенням буде становити від 26 до 150 млн грн на місяць». У зв’язку з цим експерти звернули увагу, що згідно з вимогами ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ст. 27 Бюджетного кодексу України у разі внесення проекту, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), суб’єкт права законодавчої ініціативи зобов’язаний додати не лише фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), але й «пропозиції змін до законодавчих актів щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості».

Раніше «Судово-юридична газета» писала, як буде впроваджуватись накопичувальна пенсія.

Окрім того, «Судово-юридична газета» писала, як буде формуватися прожитковий мінімум у 2022 році. 

Як ми повідомляли раніше, гідну пенсію отримають лише громадяни з великою офіційною зарплатою.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Telegram канал Sud.ua
Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Роман Кисіль
    Роман Кисіль
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду
  • Лев Кишакевич
    Лев Кишакевич
    голова Етичної Ради, суддя Великої Палати Верховного Суду
  • Юрій Луганський
    Юрій Луганський
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді