Влада Індії готує нові правила для ресторанів, які зобов’яжуть заклади чітко вказувати в меню, чи використовують вони справжній сир панір, чи його дешевший аналог на основі рослинних олій та крохмалю. Про це повідомляє The Independent.
Традиційний панір — це м’який свіжий сир, виготовлений шляхом згортання молока з використанням кислоти (оцту, лимонного соку або лимонної кислоти), після чого масу проціджують і пресують. Він є важливим джерелом білка та кальцію у вегетаріанській кухні Індії.
Проте в багатьох ресторанах використовують так званий аналог паніру — немолочну імітацію сиру, виготовлену з рослинних жирів, крохмалю та емульгаторів. Вона схожа на панір зовні та за текстурою, але не має поживної цінності й може містити шкідливі домішки.
Через низьку вартість аналог активно використовують у комерційній кулінарії, однак експерти попереджають: регулярне його споживання може викликати проблеми з травленням і підвищення рівня холестерину.
«Аналог виглядає і смакує як справжній панір, але це не панір. І якщо ресторани його використовують — чому не попереджають клієнтів?» — заявила Ніді Харе, секретар Міністерства у справах споживачів Індії.
Наразі закон зобов’язує виробників маркувати аналог паніру як «немолочний», але ресторани не мають обов’язку інформувати про це клієнтів.
Обурення спалахнуло після того, як восени один із користувачів соцмереж звернув увагу, що платформа Zomato Hyperpure постачає ресторанам аналог паніру під виглядом продукту, «придатного для страв з паніром». Це спричинило хвилю критики й заклики до прозорості у сфері ресторанного харчування.
Подальші перевірки в різних містах Індії виявили масштабні порушення. У штаті Гуджарат було проведено рейди на підприємства, які постачали фальсифікований панір. У місті Нойда (штат Уттар-Прадеш) аналіз 83% зразків паніру показав невідповідність стандартам, а 40% були визнані небезпечними для споживання.
У березні представники молочної галузі штату Махараштра звернулися до міністра продовольства та медикаментів із закликом до жорсткішого контролю. «Щонайменше половина готелів уже перейшла на цей імітаційний продукт через його дешевизну. Але це серйозна загроза для здоров’я, і держава має втрутитись», — наголосив Пракаш Хутвал з компанії Urja Milk.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.