Нове дослідження показало: надмірне використання соцмереж може негативно впливати на пам’ять, мовлення та здатність до читання у підлітків. Про це повідомляє видання Spiegel.
Деталі дослідження
Команда науковців під керівництвом педіатра Джейсона Наґати з Каліфорнійського університету в Сан-Франциско опублікувала результати в журналі Journal of the American Medical Association.
Дослідники проаналізували дані понад 6 500 дітей та підлітків зі США, які брали участь у великому проєкті Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD). Він щороку відстежує розвиток мозку та когнітивні здібності майже 12 000 дітей у 21 науковому центрі країни.
На момент початку дослідження (2016–2018 роки) дітям було від 9 до 10 років, згодом було проведено ще дві хвилі спостережень.
Менше соцмереж — кращі результати
Науковці поділили підлітків на три групи за рівнем користування соцмережами:
Результати тестів показали, що ті, хто майже не користувався соцмережами, мали найвищі показники у тестах на пам’ять, мовлення та словниковий запас.
Натомість підлітки з високим рівнем активності в соцмережах продемонстрували гірші результати, особливо у мовних та когнітивних завданнях.
Важливо: зв’язок не означає причину
Автори підкреслюють, що різниця між групами була незначною і не доводить, що саме соцмережі стали причиною гірших результатів. Йдеться лише про кореляцію, а не про прямий причинно-наслідковий зв’язок.
Однак науковці вважають, що результати можуть стати додатковим аргументом на користь обмежень або вікових лімітів щодо користування соцмережами дітьми та підлітками — дискусія про це зараз активно триває у різних країнах, зокрема й у Німеччині.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.