Як відомо, українці, зокрема, жінки з дітьми, які виїхали в терміновому порядку за кордон, часто не очікували на те, що з собою треба мати, у «найкращих традиціях СРСР» папку з паперовими документами.
А вони можуть знадобитися, якщо ви хочете здійснити деякі операції зі своєю карткою Приватбанку за кордоном.
Так, якщо ви підозрюєте певні шахрайські дії зі своєю карткою і хочете заблокувати її, то потрібно бути готовими до того, що потім її розблокувати, перебуваючи за кордоном, буде фактично неможливо, якщо у вас не заготовлена «паперова папочка».
З цією проблемою зіштовхнулися читачі «Судово-юридичної газети».
Так, спочатку клієнт-сервіс українського держбанку – Приватбанку – повідомив, що розблокувати картку (в даному випадку йдеться про рахунок ФОП) можливо, але потрібно верифікувати клієнта. Після проходження повної процедури верифікації ФОП повідомили новину - їй потрібно повернутися в Україну і особисто прийти у відділення Приватбанку.
Альтернативним способом було визначено верифікацію через особисту картку Приватбанку (карту фізособи). Але на ФОП і тут чекав сюрприз - разом із бізнес-картою було заблоковано і особисту карту.
Для розблокування Приватбанк попросив надати повну бухгалтерію про офіційний або додатковий дохід, джерела походження коштів тощо. Тобто підвантажити паперові документи (наявність яких, ймовірно, передбачається у кожного біженця).
«Які документи підтверджують джерело походження коштів під час актуалізації даних?
*Якщо фізична особа згідно з податковим законодавством не подавала податкової декларації за будь-які роки, що передують останньому звітному року перед відповідною датою (датою ініціювання фінансової операції), то для підтвердження достатності власних коштів фізичної особи банком може бути використана надана клієнтом довідка: отримана ним у встановленому порядку відповідного державного органу, про доходи, отримані у відповідному році, та сплачені з цих доходів податки», - повідомляє Приватбанк.
Безумовно, актуалізація даних – обов'язкова процедура для всіх банків та їх клієнтів згідно з прийнятим ще до війни законом про фінмоніторинг та постановою НБУ № 65 від 19.05.2020 р. «Банк, як суб'єкт первинного фінансового моніторингу, зобов'язаний здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також існуючих клієнтів (представників клієнтів) та забезпечити актуальність отриманих та наявних документів, даних та інформації про клієнта».
Однак в умовах війни, незрозуміло, як має діяти людина, яка виїхала під бомбардуваннями з Харкова без усієї цієї папки документів і опинилася за кордоном без копійки.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.