Як раніше писала «Судово-юридична газета», 6 жовтня Верховна Рада в першому читанні проголосувала за урядовий законопроект №6134 «Про захист прав споживачів».
Як зазначає перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко, «українські споживачі будуть мати такі ж права і гарантії, як громадяни ЄС».
«Цей законопроект враховує найкращі практики Європейського Союзу у цій сфері і має врегулювати багато спірних питань, що виникали при здійсненні покупок в інтернет-магазинах», - пояснила вона.
Законопроектом передбачено, що покупці в інтернет-магазинах повинні бути захищені не менше, ніж покупці у звичайних торгових офлайн-точках.
«Зараз, на жаль, при купівлі товарів в інтернет-магазинах споживачам часто надається недостовірна інформація про продукцію, її споживчі властивості, продавці вказують недостовірну ціну та умови доставки. Буває так, що порушується право споживача на розірвання договору, відмову від продукції та повернення коштів. Тобто обміняти або повернути товар в 14-денний строк тут, як правило, складніше, ніж у звичайних торгових точках, або зовсім неможливо.
Трапляються випадки, коли на сайті онлайн-магазину навіть відсутні відомості про його адресу, тому Держпродспоживслужба не може перевірити його, у разі коли покупець скаржиться на порушення своїх прав.
Новий законопроект ставить у рівні умови як звичайні магазини, так і ті, що продають товари через мережу Інтернет», - розповіли у Мінекономіки.
Ще одне нововведення стосується спрощення захисту прав споживачів у суді. Законопроектом передбачено звільнення від судового збору в усіх судових інстанціях як споживачів, так і громадських об’єднань, що захищають їхні права споживачів. Це має допомогти населенню отримати швидкий доступ до правосуддя та підвищити рівень їхнього захисту.
Є в законопроекті зміни, які мають підтримати підприємців та сприяти підвищенню конкурентоспроможності малого та середнього бізнесу в порівнянні з більш великими компаніями.
З нинішнього законодавства пропонується прибрати таку обтяжливу норму для малого бізнесу, як обмінний фонд товарів. Це товари, які надаються на письмову вимогу споживача на час ремонту товару неналежної якості. Малий бізнес не має змоги утримувати такий обмінний фонд, а це, згідно з діючим законодавством, призводить до накладання штрафів за його відсутність.
«Уряд має забезпечити належні умови життя населення та створити імідж України як високорозвиненої держави, яка гарантує такі ж відмінні якість товарів та сервіс у магазинах, як і в європейських країнах. Ми впевнені, що новий механізм захисту прав споживачів дозволить створити комфортне та безпечне споживче середовище для населення нашої країни та приблизити рівень споживання до стандартів ЄС», - підкреслила Юлія Свириденко.
Автор: В'ячеслав Хрипун
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.