У Києві з року в рік системно не вирішується проблема з громадським транспортом. Було винищено систему трамвайних шляхів, відновлення якої буде коштувати мільйони, не розвивається тролейбусна мережа, зростає кількість «маршруток», які, як відомо на прикладах багатьох міст, заважають розвитку громадського транспорту, витискуючи його та фактично роблячи нерентабельним тощо. Міській владі ж зручніше та дешевше віддавати питання забезпечення певних маршрутів у руки приватних перевізників, аніж брати це завдання на себе.
І ось тепер керівництво столиці зіткнулося із залежністю від «маршрутчиків», хоча такий результат можна і треба було прогнозувати.
Так, «маршрутчики» столиці погрожують зупинкою транспорту, якщо їм не дозволять підняти ціни до 15-20 грн за проїзд.
Члени ГС «Асоціації перевізників м. Києва та Київської області» офіційно звернулися до міського голови Віталія Кличка з проханням виконати ряд вимог, щоб під час жорсткого карантину перевізники не зазнавали фінансових складнощів.
«Членами ГС є приватні перевізники Києва та Київської області, які обслуговують більше 100 автобусних маршрутів у режимі маршрутного таксі Києва та 22 маршрути Київської області.
Відповідно до договірних зобов’язань перед Київською міською владою, підприємства-перевізники постійно оновлюють парк автобусів, які використовують у режимі маршрутного таксі м. Києва. Так, впродовж 2016-2020 років підприємствами-перевізниками не комунальної форми власності було інвестовано в інфраструктуру міста Києва понад 700 млн грн (придбано більше 400 нових автобусів)», - зазначається у зверненні.
За словами глави спілки Ігоря Мойсеєнка, накладання штрафів через пасажирів, які відмовляються носити маски, та наполовину забиті салони може призвести до банкрутства перевізників. Вже з суботи 30-40% маршруток у Києві піднімуть вартість проїзду з 8 до 10 грн, однак витрати на пальне все одно не покриваються. Тому в «Асоціації перевізників м. Києва та Київської області» розробили план дій, зокрема вартість проїзду просять підняти до 15-20 грн на час локдауну, тимчасово скасувати перевезення пільгових категорій (людей віком 60 років), перенести термін впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду рухомого складу, які обслуговуються приватними перевізниками, на 2022 рік тощо.
У свою чергу, мер Києва Віталій Кличко «вважає маніпуляцією» намір Асоціації перевізників Києва та Київської області звернутися до влади столиці офіційно заборонити роботу маршруток, повідомляє сайт КМДА.
Відповідаючи на запитання, що робитиме місто, якщо все ж таки приватні перевізники припинять роботу, Кличко наголосив, що звертався і продовжує звертатися до киян, аби вони в умовах суворих обмежень користувалися громадським транспортом тільки за крайньої потреби.
«Якщо у вас немає гострої потреби кудись їхати, – залишайтесь вдома! Я звертаюсь до всіх роботодавців: за можливості зробіть так, щоб співробітники або пішли у відпустки, або мали можливість працювати дистанційно. Зараз працюють виключно підприємства критичної інфраструктури – ті, що забезпечують життєдіяльність міста», – сказав Віталій Кличко.
Він додав, що «якщо ситуація буде погіршуватись і дійте до критичної межі, я не виключаю, що ми будемо змушені обмежити і рух транспорту».
Отже, вирішувати проблему з громадським транспортом мер пропонує досить оригінально – просто менше ним користуватися.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.