При підготовці до другого читання законопроекту щодо посилення відповідальності за дрібне викрадення чужого майна №11068 Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності вирішив врегулювати у ньому також і порядок відсторонення прокурорів від виконання службових повноважень на час проведення службового розслідування або перевірки доброчесності. При ухваленні законопроекту у першому читанні цих норм не було.
А саме йдеться про зміни до Закону «Про прокуратуру», які передбачають, що за поданням Генеральної інспекції Генеральний прокурор може відсторонити прокурора від виконання службових повноважень під час проведення службового розслідування або перевірки доброчесності.
Так, ч. 1 ст. 9 закону пропонується доповнити повноваженням Генпрокурора за поданням Генеральної інспекції «відстороняти прокурора від виконання службових повноважень у випадках, передбачених цим Законом».
У статті 64 встановити, що повноваження прокурора зупиняються в разі відсторонення від виконання службових повноважень під час проведення службового розслідування або перевірки доброчесності в порядку, затвердженому Генеральним прокурором, - до закінчення службового розслідування або перевірки доброчесності.
При цьому на час відсторонення від посади, відсторонення від виконання службових повноважень за прокурором зберігається заробітна плата і йому можуть доручати завдання, виконання яких не впливає на об’єктивність перевірки (розслідування) та не створює підстав для можливості впливу на осіб, які проводять перевірку (розслідування) або надають необхідні відомості для їх проведення.
Як зазначило Головне юридичне управління, відповідно до п. 5 ч. 1 статті 9 Закону Генеральний прокурор призначає на посади та звільняє з посад прокурорів Офісу Генерального прокурора.
«Зважаючи на це, запропоновані положення проекту доцільно уточнити, оскільки незрозуміло, про яких саме прокурорів йдеться – прокурорів прокуратур всіх рівнів чи прокурорів Офісу Генерального прокурора.
Крім того, звертаємо увагу на те, що у чинному Законі, зокрема у статті 46 «Відкриття дисциплінарного провадження та проведення перевірки дисциплінарної скарги» передбачено відсторонення прокурора від посади. І лише у статті 64 Закону, яка присвячена питанням зупинення повноважень прокурора, зазначено, що повноваження прокурора зупиняються в разі відсторонення від виконання службових повноважень у порядку, передбаченому Законом «Про запобігання корупції», - до закінчення розгляду судом справи про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією. Таким чином, у Законі використовується різна термінологія «відсторонення прокурора від посади» та «відсторонення від виконання службових повноважень», що свідчить про відсутність єдності термінологічного апарату у Законі» - зазначає ГЮУ.
Крім того, на думку експертів юридичного управління, ч. 2 статті 64 Закону в редакції проекту не враховує принципу правової визначеності, оскільки використане у цій частині формулювання «виконання яких не впливає на об’єктивність перевірки (розслідування) та не створюють підстав для можливості впливу на осіб, які проводять перевірку (розслідування) або надають необхідні відомості для їх проведення», має оціночний характер, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку, та залежить виключно від суб’єктивної думки суб’єкта правозастосування. До того ж не сприяє однозначності розуміння положення «надають необхідні відомості для їх проведення».
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.