Консультаційний центр для населення «ГазПравда» дослідил проблему та розповіл, чому деякі українців спостерігають у квитанціях своєрідну «рулетку».
«Систематично надходять звернення щодо некоректного прийняття показань лічильника газу АТ «Львівгаз». Якщо проаналізувати загальну кількість звернень споживачів, то приблизно ¼ становлять звернення, що стосуються обліку природного газу. Процес розрахунку спожитого газу у випадку відсутності показань лічильника затверджений Кодексом газорозподільних систем. У споживачів, які вчасно не подають показання лічильників, розрахункове визначення використаного газу може бути більше або менше фактичного», - зазначає в відповіді на запит ГазПравди начальниця регіонального управління групи з обслуговування клієнтів відділу продажів «Львівгазу» Марія Адамик.
Частково проблемний облік облгази пов’язують із війною. Мовляв, багато людей переїхало, не користуються газом чи просто не передають показань. Однак, зазначається, що збій може статися, якщо просто подати показання не одним способом, а одразу декількома.
«Щоб показання лічильника були передані коректно, потрібно обрати лише 1 спосіб відправлення показань, - пояснює в відповіді на запит ГазПравди комерційний директор «Київоблгазу» Ярослав Деркач. - Споживачі, передаючи показання газового лічильника, використовують одночасно декілька сервісів компанії. Білінгова система тоді може некоректно відображати дані через задвоювання та перенавантаження».
У «Київоблгазі» нагадують: передати показання можна онлайн: через особистий кабінет на сайті 104.ua, чат-боти у Viber чи Телеграм, мобільний додаток 104.ua чи з допомогою СМС на короткий номер 7104. У повідомленні необхідно вказати номер особового рахунку (10 цифр) та показання лічильника.
«Якщо споживач тимчасово не проживаєте у помешканні, та, відповідно, не використовує природний газ – необхідно продублювати попередні показання лічильника газу», - додає Деркач.
Неправильно зафіксувати показання можуть і в разі надсилання «нерозбірливого фото» або завищення показань попереднього місяця, додають у «Вінницягазі».
«Показання лічильників фіксуються некоректно тоді, коли самі споживачі завищують показання попереднього місяця, або додають нерозбірливе фото, або коли споживач неправильно вказує особовий рахунок при передачі даних. Показання також не фіксується, якщо споживач подає нижчі показання, аніж зафіксовані контрольні чи розрахункові показання лічильника», - перераховує можливі варіанти помилок з обліком комерційний директор АТ «Вінницягаз» Олександр Товмач.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.