Приватні виконавці намітили 5 кроків для ефективного виконання судових рішень
Міністр юстиції просив півроку, щоби визначитися із тим, куди рухатиметься система виконання судових рішень – до виключно приватного виконання чи до змішаної системи. Відповіді й досі немає. Професійна спільнота приватних виконавців вирішила запропонувати своє бачення подальшого розвитку системи. Про це 19 березня під час проведення міжрегіональної онлайн-конференції розповів заступник голови Асоціації приватних виконавців України Олександр Сивокозов.
«Приватним виконавцям заважає система координат, яка нав’язується їм Міністерством юстиції.
Вона перетворить професію на квазідержавну. Ми із цим не згодні, і тому пропонуємо Стратегію п’яти кроків», – зазначає він.
Документ має назву «П’ять кроків до ефективного виконання судових рішень. Концептуальні засади нового Закону України «Про виконавче провадження». Розроблявся він за сприяння Проекту Європейського Союзу «Право-Justice».
Презентуючи стратегію, Олександр Сивокозов повідомив, що виконання судових рішень в Україні складає лише 2,7%. Щоправда, існують два інститути – державних та приватних виконавців. Проте 213 приватних виконавців стягують боргів в 5,3 рази більше, ніж 4 472 державних виконавців, а за реалізацією майна – майже нарівні (відповідно, 725 млн грн проти 754 млн грн у 2019 році).
«Один приватник стягує, як цілий відділ ДВС», – підкреслює заступник голови АПВУ.
Згідно із стратегією, п’ять запропонованих кроків полягають у наступному:
- Економічні та адміністративні стимули для приватних виконавців (виконавців потрібно стільки, скільки потребує ринок нерозподіленого боргу для його ефективного стягнення).
- Сучасні інструменти та процедури примусового виконання (допуск до усіх необхідних реєстрів, запровадження електронного виконавчого провадження тощо).
- Умови для професійного зростання та дисциплінарного контролю (спільноті також не потрібні випадкові люди, тому більше повноважень та відповідальності має бути у АПВУ).
- Дієве професійне самоврядування приватних виконавців (Мін’юст – не контролер, а партнер).
- Спрощене регулювання і краща державна політика (не треба нічого вигадувати – є відомі світові практики).
Як зазначив Олександр Сивокозов, на підставі цих принципів ще у минулому році професійною спільнотою, також за сприяння Проекту Європейського Союзу «Pravo-Justice», був розроблений проект необхідних законодавчих змін. Проте зараз, в умовах відсутності порозуміння із державним регулятором, його поки що немає змісту презентувати.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.
















