Приватні виконавці намітили 5 кроків для ефективного виконання судових рішень

18:03, 19 марта 2020
У відповідь на законопроект Мін’юсту приватні виконавці розробили свою концепцію нового Закону України «Про виконавче провадження».
Приватні виконавці намітили 5 кроків для ефективного виконання судових рішень
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Міністр юстиції просив півроку, щоби визначитися із тим, куди рухатиметься система виконання судових рішень – до виключно приватного виконання чи до змішаної системи. Відповіді й досі немає. Професійна спільнота приватних виконавців вирішила запропонувати своє бачення подальшого розвитку системи. Про це 19 березня під час проведення міжрегіональної онлайн-конференції розповів заступник голови Асоціації приватних виконавців України Олександр Сивокозов.

«Приватним виконавцям заважає система координат, яка нав’язується їм Міністерством юстиції.

Вона перетворить професію на квазідержавну. Ми із цим не згодні, і тому пропонуємо Стратегію п’яти кроків», – зазначає він.

Документ має назву «П’ять кроків до ефективного виконання судових рішень. Концептуальні засади нового Закону України «Про виконавче провадження». Розроблявся він за сприяння Проекту Європейського Союзу «Право-Justice».

Презентуючи стратегію, Олександр Сивокозов повідомив, що виконання судових рішень в Україні складає лише 2,7%. Щоправда, існують два інститути – державних та приватних виконавців. Проте 213 приватних виконавців стягують боргів в 5,3 рази більше, ніж 4 472 державних виконавців, а за реалізацією майна – майже нарівні (відповідно, 725 млн грн проти 754 млн грн у 2019 році).

«Один приватник стягує, як цілий відділ ДВС», – підкреслює заступник голови АПВУ.

Згідно із стратегією, п’ять запропонованих кроків полягають у наступному:

  1. Економічні та адміністративні стимули для приватних виконавців (виконавців потрібно стільки, скільки потребує ринок нерозподіленого боргу для його ефективного стягнення).
  2. Сучасні інструменти та процедури примусового виконання (допуск до усіх необхідних реєстрів, запровадження електронного виконавчого провадження тощо).
  3. Умови для професійного зростання та дисциплінарного контролю (спільноті також не потрібні випадкові люди, тому більше повноважень та відповідальності має бути у АПВУ).
  4. Дієве професійне самоврядування приватних виконавців (Мін’юст  не контролер, а партнер).
  5. Спрощене регулювання і краща державна політика (не треба нічого вигадувати – є відомі світові практики).

Як зазначив Олександр Сивокозов, на підставі цих принципів ще у минулому році професійною спільнотою, також за сприяння Проекту Європейського Союзу «Pravo-Justice», був розроблений проект необхідних законодавчих змін. Проте зараз, в умовах відсутності порозуміння із державним регулятором, його поки що немає змісту презентувати.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій. 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде