В компанію до наркодилерів намагались втиснути корупціонерів, але щось пішло не так

19:40, 4 ноября 2020
У законопроекті, який стосується заборони виходу під заставу за злочинами у сфері обігу наркотичних засобів, перед другим читанням нізвідки з’явилася правка.
В компанію до наркодилерів намагались втиснути корупціонерів, але щось пішло не так
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

4 листопада у Комітеті з питань правоохоронної діяльності під час розгляду невеликого законопроекту № 3915, спрямованого на позбавлення права спійманих наркодилерів виходити на свободу під заставу, стався скандал. У таблиці правок, які надійшли до другого читання і які вже розглянув підкомітет, раптом нізвідки з’явилася ще одна правка.

Про це повідомила член комітету Олександра Устінова.

«На комітет було подано шість(!) правок в законопроект #3915. А ж раптом за годину до комітету в розданих таблицях з’явилася ще одна сьома правка, про те, що заборону виходу під заставу треба розширити і на корупційні злочини», - зазначила представниця «Голосу».

На її думку, по-перше - це обман всього комітету і нехтування роботою парламенту, що викликало обурення багатьох членів комітету. По-друге, що по корупційних злочинах з нашими судами сидітимуть не організатори схем і бенефеціари, а тітоньки-бухгалтери, які підписали документи.

«До речі такий законопроект по корупційних злочинах вже рік тому подавався і був відхилений Верховною Радою через те, що це порушує права людини та європейські принципи. Але ж тут раптом після рішення Конституційного суду треба було зімітувати боротьбу з корупцією», - висловлює обурення парламентарій.

Як відомо, на засіданні комітету голова підкомітету з питань кримінального процесуального законодавства та оперативно-розшукової діяльності Юлія Яцик, говорячи про надіслані правки, дійсно, назвала цифру шість.

«Якщо узагальнити, то три правки стосувалися розширення переліку кримінальних правопорушень, пов’язаних із поширенням наркотичних засобів, і визначення їх як особливо тяжких злочинів, а інші три правки стосувалися конкретизації складів злочинів, не обмежуючись статтею 307. Підкомітет прийняв перші три правки, а інші відхилили», - розповіла вона.

І тут заступник голови Комітету Сергій Іонушас звернувся до колег, щоб вони розглянули ще одну правку, а саме можливість доповнити частину четверту статті 183 Кримінального кодексу України пунктом шостим такого змісту: «щодо особливо тяжкого корупційного злочину». Тобто, щоб суддя не визначав розмір застави не тільки за злочинами у сфері обігу наркотичних засобів, але й для корупціонерів.

Цей, здавалося б, робочий момент викликав у окремих членів комітету бурхливу реакцію.

«Годину тому було намагання зробити службову фальсифікацію. У таблиці з правками раптом з’явилася анонімна правка, про яку тільки зараз повідомив Сергій Іонушас. У нас в країні проблеми і з економікою, і з культурою, і з охороною здоров’я – давайте і їх запишемо у цей законопроект, присвячений обігу наркотиків. По-друге, нам пропонують взяти участь в обмані Президента. Йому хочуть нав’язати враження, що позбавивши суддю можливості призначати альтернативні запобіжні заходи, ми уявного корупціонера начебто будемо тримати під вартою. А потім на ефірах розказувати, що у нас сидять купа людей, хоча вони ще не злочинці, бо знаходяться під слідством. А ще, щоб з них отримувати гроші. Чим більший корупціонер – тим більше грошей», - звернув увагу колег Максим Бужанський.

З ним погодилось багато інших депутатів, вказуючи, що держава буде змушена витрачати шалені кошти на їх утримання, а потім ЄСПЛ скаже, що їм не було створено належних умов і державі доведеться сплачувати їм компенсацію. У законопроект вказана правка не може бути внесена, бо він не про корупцію. Також їх зацікавив факт появи такої правки, про яку не знала більшість комітету.

Інший заступник голови Комітету, Максим Павлюк, намагався пояснити, що відповідно до статті 15 Регламенту Верховної Ради голова комітету має право вносити пропозиції та правки під час розгляду законопроекту на засіданні комітету.

«За всієї поваги, колега процитував норму, яка стосується повторного першого читання. А так, стаття 116 Регламенту дозволяє вносити правки тільки в 14-денний термін до розгляду. Таким чином, сьома правка врахована бути не може», - заперечила Юлія Яцик.

Автори, очевидно, зважили на настрій депутатів. Сергій Іонушас оголосив, що знімає правку. Лише після цього комітет ухвалив рішення про підтримку у другому читанні проекту Закону № 3915 «Про внесення зміни до статті 183 Кримінального процесуального кодексу України щодо права слідчого судді, суду не визначати розмір застави у кримінальному провадженні». Без корупціонерів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій. 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Олександр Завітневич
    Олександр Завітневич
    голова Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки