Як питання розмитнення «євроблях» шокувало Мінфін та що насправді Комітет рекомендував Раді

15:50, 22 января 2021
Гетманцев похвалився рішенням щодо «євроблях», в обговоренні якого не брав участі та яке здивувало Міністерство фінансів.
Як питання розмитнення «євроблях» шокувало Мінфін та що насправді Комітет рекомендував Раді

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував прийняти за основу всі доопрацьовані законопроекти щодо ввезення в Україну та розмитнення так званих «євроблях», тобто автомобілів з іноземною реєстрацією.

Про це повідомив голова комітету Данило Гетманцев.

Сам Гетманцев участі в обговоренні долі законопроектів не брав, оскільки залишив засідання Комітету, переклавши це питання на заступника Голови Комітету Ярослава Железняка.

Крім того, доопрацьовані законопроекти, про які він говорить, у Верховній Раді не зареєстровані.

При розгляді цього питання Комітетом відбулося таке.

Народними депутатами було вирішено направити на розгляд Верховної Ради 8 законопроектів, які були подані протягом 2020 року для вирішення проблеми авто з іноземними номерами:

-         № 2342, Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення умов ввезення на митну територію України транспортних засобів та приведення умов оподаткування до загального режиму акцизних зборів Європейського Союзу.

-         № 2345, Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового зупинення застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України.

-         № 2632, Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України.

-        № 3093 Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо надання учасникам антитерористичної операції та заходів із забезпечення національної безпеки і оборони України розстрочки зі сплати податку на додану вартість та акцизного податку при ввезенні на митну територію України в митному режимі імпорту транспортних засобів особистого користування.

-        № 3539 Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо відповідальності за перевищення строку тимчасового ввезення на митну територію України транспортних засобів особистого користування.

-        № 3704  Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування структури акцизного податку.

-        № 3704-1 Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування структури акцизного податку.

-         № 3706  Проект Закону про внесення змін до розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України.

Насправді, законопроектів для вирішення цього питання в Раду надійшло набагато більше.

Наприклад, 3826 від 10.07.2020, 4173 від 30.09.2020, 2475 від 20.11.2019. Всі вони лежали в Комітеті Гетманцева без руху.

Нардеп Олександр Ковальчук, який очолював робочу групу, що шукала альтернативне рішення щодо розмитнення транспортних засобів, пояснив, що жоден із раніше прийнятих нормативних актів не вирішив проблему комплексно.

Тож робоча група ставила перед собою такі завдання:

  1. Зробити вартість розмитнення простим, прозорим і дешевим;
  2. Ліквідувати схеми маніпулювання з вартістю автомобіля;
  3. Відмовитися від оцінки вартості автомобіля;
  4. Запобігти збиткам державному бюджету;
  5. Направити надходження до бюджету від розмитнення «євроблях» на боротьбу з наслідками пандемії та вакцинацію населення.

Жоден з восьми погоджених Комітетом законопроектів не відповідав цим критеріям та не створював умов для подолання корупційних схем.

Тому депутати напрацювали ще 2 законопроекти:

  • зміни до Податкового кодексу;
  • зміни до Митного кодексу.

«У прикінцевих положеннях законопроекту ми пропонуємо кошти, отримані від розмитнення транспортних засобів, у повному обсязі направити на вакцинацію українців від коронавірусної інфекції, доплату медикам, придбання обладнання тощо», - сказав Олександр Ковальчук, додавши, що у проекті встановлено, що автомобілі мають бути розмитнені протягом 180 днів за ставкою оподаткування, яка не перевищує одну тисячу євро.

Зміст законопроектів суспільству невідомий, оскільки вони не зареєстровані у Верховній Раді.

Втім, це не завадило депутатам прийняти щодо них відповідні рішення.

Комітет доручив депутатам оформити та у встановленому порядку зареєструвати законопроекти:

  • як проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України;
  • як проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків та зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування яких є транспортні засоби.

Депутати рекомендували Верховній Раді України включити ці законопроекти в порядок денний та прийняти їх за основу в першому читанні.

Голосування ледь не зірвалося, оскільки раптом у комітеті зник кворум, потім голоси все ж таки знайшлися.

Тож на розгляд Верховної Ради винесено 10 законопроектів, з таким розрахунком, щоб Рада сама визначалася, який з них має право на імплементацію в законодавство.

Незважаючи на відсутність законопроектів, їх ключові положення вже розповсюджуються соціальними мережами. Такі положення включають:

  • розмитнення стосується євроблях», ввезених до 31.12.2020;
  • закон діє протягом 180 днів з моменту прийняття;
  • розмитнене може бути одне авто однєї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причеп);
  • автомобілі, що розмитнюються, повинні відповідати стандарту «Євро-2» або вище;
  • необхідно буде сплатити 8500 грн «добровільного внеску»;
  • автомобіль можна буде вивезти за межі України, сплативши 8500 грн;
  • при розмитненні автомобіля встановлюється нульова ставка мита;
  • акцизний податок обраховується на новою формулою, яка враховує вік авто, тип палива і об‘єм двигуна;
  • ПДВ 20% нараховутиметься на акциз, а не на вартість автомобіля.

Невдоволення законопроектами висловив Мінфін.

По-перше, представника Мінфіна здивувало, що спочатку обговорювався один варіант законопроектів, а потім він був раптово змінений – у нього додали автобуси та вантажні автомобілі.

По-друге, незрозуміло, що робити з тими автовласниками, які вже розмитнили автомобілі за існуючими в законі ставками, бо ці люди вже вважають себе ошуканими. Таких майже 4 000 осіб. А тепер депутати запроваджують закон, який фактично передбачає несплату податків.

По-третє, розрахунки, які робив Мінфін у межах робочої групи, внаслідок заміни законопроекту є неактуальними, їх необхідно змінювати.

По-четверте, у Мінфіні вважають, що законопроект знищить дистриб'юцію, оскільки відтепер можна буде за кордоном придбати новий автомобіль у салоні та в той же день завезти його в Україну як вживаний, сплативши лише 500 євро. Тож це поставить дистриб'юторів транспортних засобів у «стоп-лист». Тому міністерство вважає, що такий закон неможливо так просто вносити в зал та голосувати.

Але що найбільше шокувало Мінфін, так це нарахування ПДВ на акцизний податок. ПДВ повинно нараховуватися на вартість операції, а не на інші податки. Це суперечить законодавству.

Крім того, там не можуть зрозуміти, чому автомобілі з двигуном до 2 кубів повинні коштувати дорожче ніж ті, у яких двигун від 2 до 3 кубів.

Раніше розповідалося, чому суди відмовляються притягувати до відповідальності власників нерозмитнених автомобілів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій. 

 

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Компенсація суддівської винагороди за карантин та зарплата апарату судів: що робити
Loading...
загрузка...