Третьякова вимагає повернути її законопроект про пенсійну реформу на доопрацювання

16:12, 11 марта 2021
Третьякова хоче змінити модель фінансування пенсійної системи другого рівня, що і стало приводом для повернення законопроекту.
Третьякова вимагає повернути її законопроект про пенсійну реформу на доопрацювання
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Під час засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики народний депутат Галина Третьякова висловила пропозицію повернути законопроект № 2763 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо загальнообов'язкового накопичувального пенсійного забезпечення», автором якого вона є, на доопрацювання. 

«Як автор законопроекту, я буду просити відправити його на повторне перше читання, або на доопрацювання. Цей законопроект є частиною запуску другого рівня системи пенсійного забезпечення, яке запускається законопроектом № 2368 і за пропозицією Прем’єр-Міністра ми хочемо змінити модель фінансування другого рівня, а саме: виокремити 2 % ПДФО та 2 % ЄСВ для того, щоб знизити податки та направити ці 2 % в накопичувальні фонди. Новий законопроект майже готовий, він зараз узгоджується з Кабінетом Міністрів України і його потрібно буде внести на заміну існуючого. Така ж саме історія відбувається із законопроектом № 2368, який є основою запуску другого рівня системи пенсійного забезпечення. Деякі депутатські фракції кажуть, що запуск другого рівня стане можливим лише у випадку, якщо будуть знайдені компенсатори відрахування тих податків та зборів, які сьогодні існують», - пояснила свою пропозицію Третьякова.

Голова комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев пояснив, що повернути законопроект без винесення в сесійну залу неможливо, оскільки він включений у порядок денний.

Комітет пропозицію підтримав.

Законопроект № 2763 передбачає внесення змін до статей 14, 133, 136, 141, 164, 165, 166, 170, 196, 292 Податкового кодексу України з метою:

віднести до функцій контролюючих органів:

  • контроль за своєчасністю подання платіжними представниками учасників системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення передбаченої законом звітності;
  • стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум внеску до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення;
  • здійснення відстрочення, розстрочення та реструктуризації недоїмки зі сплати внеску до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення;
  • надання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, узагальненої практики застосування законодавства з питань сплати внеску до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення;
  • передбачити контролюючим органам окремі права щодо платіжних представників учасників системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення та внеску до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, зокрема, стягувати суми недоїмки зі сплати внеску до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення;
  • оподатковувати за нульовою ставкою дохід за договорами страхування довічної пенсії у межах системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення;
  • звільнити від оподаткування податком на прибуток суми коштів у вигляді внесків до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, доходи від операцій з активами Пенсійного казначейства та авторизованого недержавного пенсійного фонду;
  • не включати до бази оподаткування податку на доходи фізичних осіб внесок до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, який відповідно до закону сплачується за рахунок заробітної плати працівника і надходить до Пенсійного казначейства або авторизованого недержавного пенсійного фонду;
  • не включати до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу: суму внесків до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення; суму коштів, що належать платнику податку, які відповідно до закону перераховуються з Пенсійного казначейства до авторизованого недержавного пенсійного фонду чи авторизованої страхової організації, з авторизованого недержавного пенсійного фонду до Пенсійного казначейства чи авторизованої страхової організації; суму будь-якої виплати із системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, включаючи виплати з Пенсійного казначейства, авторизованого недержавного пенсійного фонду чи авторизованої страхової організації;
  • надати право платнику податку на доходи фізичних осіб включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року суму витрат платника податку на сплату пенсійних внесків у межах недержавного пенсійного забезпечення;
  • визначити, що не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість операції з надання послуг із загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, управління пенсійними активами системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, зберігання активів пенсійних фондів, адміністрування та обслуговування Пенсійного казначейства, авторизованих недержавних пенсійних фондів;
  • не вважати доходом платника єдиного податку внески до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, нараховані та сплачені таким платником до Пенсійного казначейства або авторизованого недержавного пенсійного фонду під час здійснення ним функцій платіжного представника учасників такої системи;
  • передбачити, що не підлягають списанню та/або реструктуризації податковий борг та грошові зобов’язання за внеском до системи загальнообов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення, крім штрафних санкцій та пені.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету прийняв рішення, що законопроект матиме вплив на показники бюджету, а саме: після прийняття базового законопроекту за реєстр. № 2683 призведе до зменшення доходів державного та місцевих бюджетів, зокрема, від податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, може потребувати додаткових видатків державного бюджету на компенсацію відповідних втрат доходів місцевих бюджетів, а також на функціонування відповідних контролюючих органів залежно від вжиття заходів щодо економного та ефективного використання бюджетних коштів, передбачених на функціонування цих органів.

Раніше Зеленський подав у Верховну Раду законопроекти про проведення податкової амністії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду