Які вади знайшов ГНЕУ ВР у прийнятому законі про хмарні послуги

15:53, 17 февраля 2022
Чому деякі положення законопроекту створюють можливості для зловживань.
Які вади знайшов ГНЕУ ВР у прийнятому законі про хмарні послуги
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

17-го лютого Верховна Рада України прийняла законопроект № 2655 «Про хмарні послуги».

Закон визначає правові відносини, що виникають при наданні хмарних послуг, та встановлює особливості використання хмарних послуг органами влади.

«Щоб обробляти дедалі більше  інформації, органам влади та місцевого самоврядування необхідно періодично збільшувати кількість обчислювальних та людських ресурсів. Щоб оптимізувати цей процес, ми плануємо перенести основні процеси виробництва ІТ-серверів у “хмари”», - заявили у Мінцифрі.

Водночас Головне науково-експертне управління зазначило про деякі вади у положеннях вже ухваленого законопроекту, підготовленого до другого читання.

У висновку зазначено, що пункт 2 частини третьої статті 8 законопроекту потребує доопрацювання, оскільки «частина друга або четверта статті 8 Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах"», на які робиться посилання, не містять певного переліку документів.

«Відтак, така правова невизначеність закладає неоднозначність у застосуванні положень закону та надає дискреційні повноваження державному органу вимагати від надавачів хмарних послуг будь-які документи», - зазначено у документі.

Окрім того, частина друга статті 8 законопроекту передбачає, що «для надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних публічним користувачам та/або критично важливим об’єктам інфраструктури відомості про надавачів хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних мають бути внесені до Переліку надавачів хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних».

Однак ГНЕУ зауважило: «Відсутність у законопроекті чітких критеріїв для включення/невключення суб'єктів господарювання до відповідного переліку не узгоджується з вимогами статті 19 Конституції України щодо визначення меж та способу реалізації повноважень органів державної влади, їх посадових осіб виключно Конституцією та законами України, а також створює широкі можливості для зловживань».

Також у статті 6 «Державне управління і регулювання при наданні хмарних послуг» законопроекту йдеться про «організаційну систему державного управління і регулювання при наданні хмарних послуг».

Управління зазначило, що не зрозуміло, як поняття «державне управління» та «державне регулювання», які є формами реалізації державної влади, одним із основних призначень яких є забезпечення практичного виконання законів, співвідносяться зі змістом цієї статті.

«Відтак, за такого підходу не дотримано вимог щодо однозначності та правової визначеності закону в контексті верховенства права, гарантованого статтею 8 Конституції України, а реалізація цього Закону на практиці може призвести до суттєвих ускладнень», - йдеться у висновку.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що у ГНЕУ ВР нагадали, що обмеження прав і свобод людини підзаконним актом суперечить Конституції.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у FacebookViber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Telegram канал Sud.ua
Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Сегодня день рождения празднуют
  • Ірина Гирила
    Ірина Гирила
    суддя Господарського суду Тернопільської області
  • Леонід Лобойко
    Леонід Лобойко
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Марія Мартинишин
    Марія Мартинишин
    суддя Франківського районного суду м. Львова
  • Людмила Граб
    Людмила Граб
    суддя Сьомого апеляційного адміністративного суду
  • Ольга Дегтярьова
    Ольга Дегтярьова
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва