Центрально-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції нагадало, що порядок реєстрації благодійної організації. Інформацію оприлюднили у пресслужбі відомства.
Він складається з декількох етапів:
— Підготовка установчого документа організації (статут).
— Проведення установчих зборів засновників.
— Підготовка пакет документів.
— Подання документи.
— Отримання відповіді.
«На першому етапі затверджується статут благодійної організації засновник (засновники) або уповноважені ним (ними) особи.
Статут благодійного фонду повинен містити:
- найменування благодійного фонду;
- цілі та сфери благодійної діяльності (ст. 3 Закону України “Про благодійну діяльність та благодійні організації”);
- органи управління благодійного фонду, їхній склад, компетенцію, порядок діяльності та прийняття ними рішень;
- порядок призначення, обрання або затвердження членів органів управління благодійного фонду, крім вищого органу управління благодійного фонду, їхнього заміщення, зупинення їхніх повноважень, припинення їхніх повноважень (відкликання);
- порядок внесення змін до установчих документів благодійного фонду;
- джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійного фонду;
- підстави та порядок припинення благодійного фонду, зокрема, порядок розподілу активів;
- умови та порядок прийняття до складу учасників благодійного фонду, права та обов’язки учасників, а також умови та порядок їхнього виключення зі складу учасників благодійного фонду.
- Оформлений статут слід підшити, пронумерувати та підписати засновниками (учасниками), або уповноваженими ними особами.
Проведення установчих зборів:
Аби зареєструвати благодійну організацію, необхідно провести установчі збори, на яких мають бути прийняті рішення про:
Згідно зі ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», до переліку документів, які подають для державної реєстрації благодійної організації, входить оригінал (нотаріально засвідчена копія) рішення засновника про створення благодійної організації, а у разі наявності двох або більше засновників це рішення має бути оформлено протоколом установчих зборів.
Рішення про створення і державну реєстрацію благодійної організації, затвердження статуту благодійної організації, формування органів управління може бути прийняте засновником одноосібно та оформлене у вигляді рішення засновника, яке має містити:
- дату і місце його складання;
- реквізити засновника;
- прийняті засновником рішення;
- підпис засновника (у разі, якщо засновник – юридична особа, підпис керівника, скріплений печаткою).
Якщо ж рішення оформлюють протоколом, то воно повинне мати такі реквізити:
- назва виду документа, яку пишуть посередині рядка (протокол);
- порядковий номер протоколу;
- назва зборів із зазначенням їхнього характеру (установчі збори);
- назва благодійної організації;
- дата проведення зборів, засідання, наради, яку пишуть нижче від назви організації ліворуч. У цьому ж рядку праворуч пишуть місце проведення (назву міста);
- кількісний склад учасників, який пишуть із нового рядка. За великої кількості присутніх на засіданні список складають окремо й додають, а в протоколі зазначають лише загальну кількість. Якщо кількість учасників сягає 10-12 осіб, то вказують усіх присутніх;
- порядок денний, який, окрім іншого, враховуватиме питання про обрання секретаря та голови установчих зборів;
Перелік додатків до протоколу із зазначенням кількості сторінок (наприклад, список учасників);
Підписи голови й секретаря.
Документи, які повинен подати заявник для державної реєстрації благодійного фонду:
— заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (Форма 1–РН, відповідно до постанови КМУ № 440 від 13.07.2016);
— статут благодійного фонду (прошитий, пронумерований та підписаний засновниками (учасниками), або уповноваженими ними особами);
— рішення засновників (протокол) про створення благодійного фонду.
Подання документів.
Державну реєстрацію благодійних фондів здійснюють за місцем розташування такої організації.
Подати документи для державної реєстрації благодійного фонду можуть бути подані:
- особисто заявником;
- через уповноваженого представника (потрібно подати примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документу, що засвідчує його повноваження);
- поштою (справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена) чи онлайн (з накладанням КЕП)», — сказано у повідомленні.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.