Державна реєстрація благодійних організацій: що варто знати

20:39, 21 июня 2022
Порядок реєстрації благодійної організації складається з декількох етапів.
Державна реєстрація благодійних організацій: що варто знати
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Центрально-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції нагадало, що порядок реєстрації благодійної організації. Інформацію оприлюднили у пресслужбі відомства.

Він складається з декількох етапів:

— Підготовка установчого документа організації (статут).

— Проведення установчих зборів засновників.

— Підготовка пакет документів.

— Подання документи.

— Отримання відповіді.

«На першому етапі затверджується статут благодійної організації засновник (засновники) або уповноважені ним (ними) особи.

Статут благодійного фонду повинен містити:

- найменування благодійного фонду;

- цілі та сфери благодійної діяльності (ст. 3 Закону України “Про благодійну діяльність та благодійні організації”);

- органи управління благодійного фонду, їхній склад, компетенцію, порядок діяльності та прийняття ними рішень;

- порядок призначення, обрання або затвердження членів органів управління благодійного фонду, крім вищого органу управління благодійного фонду, їхнього заміщення, зупинення їхніх повноважень, припинення їхніх повноважень (відкликання);

- порядок внесення змін до установчих документів благодійного фонду;

- джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійного фонду;

- підстави та порядок припинення благодійного фонду, зокрема, порядок розподілу активів;

- умови та порядок прийняття до складу учасників благодійного фонду, права та обов’язки учасників, а також умови та порядок їхнього виключення зі складу учасників благодійного фонду.

- Оформлений статут слід підшити, пронумерувати та підписати засновниками (учасниками), або уповноваженими ними особами.

Проведення установчих зборів:

Аби зареєструвати благодійну організацію, необхідно провести установчі збори, на яких мають бути прийняті рішення про:

  1. створення та державну реєстрацію благодійної організації;
  2. затвердження установчого документу благодійної організації;
  3. обрання органів управління благодійної організації;
  4. визначення особи, яка має право представляти благодійну організацію для здійснення реєстраційних дій.

Згідно зі ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», до переліку документів, які подають для державної реєстрації благодійної організації, входить оригінал (нотаріально засвідчена копія) рішення засновника про створення благодійної організації, а у разі наявності двох або більше засновників це рішення має бути оформлено протоколом установчих зборів.

Рішення про створення і державну реєстрацію благодійної організації, затвердження статуту благодійної організації, формування органів управління може бути прийняте засновником одноосібно та оформлене у вигляді рішення засновника, яке має містити:

- дату і місце його складання;

- реквізити засновника;

- прийняті засновником рішення;

- підпис засновника (у разі, якщо засновник – юридична особа, підпис керівника, скріплений печаткою).

Якщо ж рішення оформлюють протоколом, то воно повинне мати такі реквізити:

- назва виду документа, яку пишуть посередині рядка (протокол);

- порядковий номер протоколу;

- назва зборів із зазначенням їхнього характеру (установчі збори);

- назва благодійної організації;

- дата проведення зборів, засідання, наради, яку пишуть нижче від назви організації ліворуч. У цьому ж рядку праворуч пишуть місце проведення (назву міста);

- кількісний склад учасників, який пишуть із нового рядка. За великої кількості присутніх на засіданні список складають окремо й додають, а в протоколі зазначають лише загальну кількість. Якщо кількість учасників сягає 10-12 осіб, то вказують усіх присутніх;

- порядок денний, який, окрім іншого, враховуватиме питання про обрання секретаря та голови установчих зборів;

Перелік додатків до протоколу із зазначенням кількості сторінок (наприклад, список учасників);

Підписи голови й секретаря.

Документи, які повинен подати заявник для державної реєстрації благодійного фонду:

— заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (Форма 1–РН, відповідно до постанови КМУ № 440 від 13.07.2016);

— статут благодійного фонду (прошитий, пронумерований та підписаний засновниками (учасниками), або уповноваженими ними особами);

— рішення засновників (протокол) про створення благодійного фонду.

Подання документів.

Державну реєстрацію благодійних фондів здійснюють за місцем розташування такої організації.

Подати документи для державної реєстрації благодійного фонду можуть бути подані:

- особисто заявником;

- через уповноваженого представника (потрібно подати примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документу, що засвідчує його повноваження);

- поштою (справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена) чи онлайн (з накладанням КЕП)», — сказано у повідомленні.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Наталія Сидор
    Наталія Сидор
    суддя Львівського окружного адміністративного суду