З чого почати діяльність приватного виконавця

18:00, 21 червня 2017
Повідомляти Мін'юст про початок діяльності приватного виконавця слід відповідно до закону про звернення громадян
З чого почати діяльність приватного виконавця
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Реформа виконавчої служби у самому розпалі. Вже зовсім скоро повинні почати роботу перші приватні виконавці, що успішно склали кваліфікаційний іспит. Початок роботи опосередкований декількома етапами — отриманням посвідчення, повідомленням Мін'юсту і внесенням інформації до Єдиного реєстру приватних виконавців України (ЄРПВУ). Кожен етап відображений у Законі «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» (Закон), а також у підзаконних актах. Однак про те, з чого ж починати діяльність приватного виконавця, редакція вирішила докладніше розпитати заступника міністра юстиції з питань виконавчої служби Сергія Шкляра.

— Сергію Володимировичу, коли будуть видані посвідчення приватних виконавців і яка причина затримки з їхньою видачею?

— Частинами 4 і 5 ст. 21 Закону передбачено, що особі, яка успішно здала кваліфікаційний іспит, Міністерство юстиції України на підставі відповідного рішення Кваліфікаційної комісії протягом десяти днів з дня складання іспиту видає посвідчення приватного виконавця.

За видачу посвідчення приватного виконавця особа, що успішно здала кваліфіспит, вносить оплату у розмірі однієї мінімальної заробітної плати. Таким чином, організацію видачі посвідчень приватним виконавцям буде здійснено найближчим часом.

— Згідно ст. 22 профільного закону, особа повинна повідомити Міністерство про початок діяльності. Чи є обмеження в часі з моменту отримання посвідчення до моменту повідомлення? У якій формі має здійснюватися повідомлення: паперовій або електронній? Є спеціальні бланки або повідомлення заповнюється довільно, відповідно до вимог закону?

— У розділі ст. 22 Закону визначено початок здійснення діяльності приватного виконавця. Так, відповідно до положень зазначеної статті, приватний виконавець повідомляє Міністерство юстиції.

У повідомленні про початок діяльності обов'язково вказуються:

1) виконавчий округ, на території якого приватний виконавець має намір здійснювати діяльність;

2) інформація про офіс приватного виконавця;

3) реквізити договору страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця, термін дії договору, інформація про страховика і страхову суму;

4) інформація про помічників приватного виконавця в разі їх наявності.

Приватний виконавець має право розпочати здійснення діяльності з дня внесення інформації про нього в ЄРПВУ.

Щодо питання про форму повідомлення необхідно вказати, що відповідно до ст. 5 Закону «Про звернення громадян», письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

При цьому письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлено відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути відіслане з використанням засобів електронного зв'язку (електронне звернення).

Відповідно до абз. 4 п. 4 Розділу ІІ Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затвердженого Міністерством юстиції України від 15.02.2017 року №388/5, електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд сканкопіі або фотокопії звернення за підписом заявника із зазначенням дати.

Відповідно до вимог ст. 8 Закону «Про звернення громадян», письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

З огляду на викладене, законодавством передбачено порядок оформлення звернень та вимоги до них.

Міністерством юстиції постійно розробляються зразки документів та відповідні оголошення для належної організації подачі документів, що необхідні для допуску до професії приватного виконавця. Зокрема, на сайті Міністерства розміщено заяву про проходження навчання, заяву про проходження стажування, заяву про складання кваліфікаційного іспиту та ін.

При необхідності міністерством можуть бути розроблені інші зразки заяв, повідомлень та відповідні оголошення до них.

— Виступаючи на одному із заходів, директор Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції зауважив, що свідоцтва видаватимуться тільки після пред'явлення офісу і страховки. Чи відповідає це дійсності, адже в Законі (ст. 21 і ст. 22) видача свідоцтва не зв'язується з наявністю офісу? Також з уст директора пролунала думка, що приватний виконавець повинен «надати офіс для огляду», хоча в ст. 22 Закону говориться про надання адреси офісу. Чи перевірятиме хтось реальну наявність офісу, наявність страховки, помічників і т.д.? І якщо так, то яким чином?

— Положеннями ст. 26 Закону передбачено, що до початку здійснення діяльності приватний виконавець зобов'язаний організувати офіс в рамках виконавчого округу і внести інформацію про офіс приватного виконавця в ЄРПВУ. Беручи до уваги викладене, приватний виконавець має право розпочати здійснення діяльності з дня внесення інформації про нього до Реєстру.

Крім цього, посвідчення приватного виконавця, зразок якого наведено у додатку 2 до Порядку допуску до професії приватного виконавця, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.11.2016 року №1445/29575, містить інформацію про виконавчий округ, на території якого виконавець має намір здійснювати діяльність. Тому до моменту видачі посвідчення особа повинна визначитися з виконавчим округом.

Щодо здійснення перевірки офісу приватного виконавця необхідно вказати, що, згідно з п.п. 1 п. 1 розділу ІІІ Положення про офіс приватного виконавця, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 15.11.2016 року №3238/5, зареєстрованим в Міністерстві 16.11.2016 року під №1487/29617, відповідність офісу вимогам, встановленим розділом ІІ цього Положення, перевіряється Міністерством у разі початку здійснення діяльності приватним виконавцем. У випадках, передбачених п.п. 1, 2 п. 1 цього розділу, перевірка проводиться на підставі заяви приватного виконавця.

Міністерство забезпечує проведення перевірки офісу в термін, що не повинен перевищувати 15 днів з дня отримання заяви приватного виконавця. Про дату та час проведення перевірки міністерство повідомляє приватного виконавця шляхом направлення відповідного повідомлення на його електронну адресу.

Враховуючи викладене, затвердження, що наведені в питанні, були невірно розтлумачені.

— Протягом якого часу з моменту подання відповідного повідомлення про початок діяльності відомості про виконавця будуть внесені в ЄРПВУ?

— Міністерство юстиції вносить інформацію в ЄРПВУ не пізніше наступного робочого дня від дня отримання інформації, яка, відповідно до Закону, підлягає внесенню до Реєстру.

Автор:
Нестандартний підхід до поділу майна та отримання аліментів при розлученні – прямий ефір
Telegram канал Sud.ua
Нестандартний підхід до поділу майна та отримання аліментів при розлученні – прямий ефір
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Інна Вітюк
    Інна Вітюк
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Олексій Огурцов
    Олексій Огурцов
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Андрій Федорчук
    Андрій Федорчук
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Наталія Шевченко
    Наталія Шевченко
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва