«Розраховували не на адвокатів»: Telegram чат-бот, про який розповів заступник голови ДСА, просто переадресовує користувачів на сайт Судової влади

07:50, 13 серпня 2022
Telegram чат-бот не дає інформацію про рух справи та судові рішення, а також не дає можливості залишити звернення, бо він, як пояснили у профільному держпідприємстві, поки доопрацьовується.
«Розраховували не на адвокатів»: Telegram чат-бот, про який розповів заступник голови ДСА, просто переадресовує користувачів на сайт Судової влади

Профільний заступник з інформаційних новацій голови Державної судової адміністрації України Сергій Чорнуцький нещодавно розповів про новацію від ДСА.

«Запроваджено Telegram чат-бот Єдиного інформаційно-довідкового центру Судової влади України. За допомогою чат-боту можна отримати: інформацію щодо руху судової справи; розклад роботи судових установ; довідкову інформацію; інформацію щодо сплати судового збору та багато іншого», - написав Чорнуцький.

«Знайти чат-бот в Telegram можна за назвою Судова влада України @CourtGovUaBot або за посиланням https://t.me/CourtGovUaBot, також посилання будуть розміщенні на порталі судової влади. Продукт реалізовано силами Державного підприємства «Центр судових сервісів», - підкреслив він.

Разом з тим, користувачі нового чат-боту від ДСА звернули увагу пана Чорнуцького на те, що він не дає інформацію ані про рух справи, ані про судові рішення.

Справа у тому, що сам Telegram чат-бот просто рекомендує користувачам перейти за посиланням - на звичний сайт Судової влади України. І вже шукати інформацію там, вбиваючи у пошук номер справи чи інші реквізити (ця опція працює вже давно).

Чому Telegram чат-бот не дає необхідну інформацію, пояснив керівник  Державного підприємства «Центр судових сервісів» Андрій Слюсаренко.

Так, на зауваження користувача під постом пана Чорнуцького про те, що чат-бот при виборі опції «зареєструвати звернення» не реєструє звернення, а лише вказує як це робити, Андрій Слюсаренко зауважив, що «цей функціонал ще у розробці». Стосовно зацікавленості користувачів в отриманні інформації щодо руху справи безпосередньо у чат-боті, керівник ДП зауважив, що «розрахували в першу чергу не на адвокатів».

Також коментатори зауважили, що краще було б допрацювати додаток єСуд з самим функціоналом Електронного суду, додавши всі ці фунції до нього, і сконцентрувавши повний і зручний функціонал в одному застосунку. «Саме це спонукало б як звичайних громадян, так і спецкористувачів (адвокати, експерти, арбітражні керуючі) переходити і більше використовувати саме Електронний суд як сервісну зручну послугу», - додав користувач.

«Телеграм-бот був розроблений нами на «факультативі», цікавий в першу чергу був досвід, без грошей, додаток ми на жаль доробити не можемо, держава грошей на це не виділила тому чекаєм на погодження від донорських структур. А в загалом напрямок думок співпадає з Вашим», - відповів керівник держпідприємства.

Окрім Telegram чат-боту, як раніше писала «Судово-юридична газета», Державна судова адміністрація планує здійснити закупівлі послуг у компаній, які є власниками мессенджерів Viber і WhatsApp, для того, щоб суди могли повідомляти учасників судових справ через ці мессенджери з відповідним підтвердженням прочитання повідомлення. У свою чергу, суди закуплять номери мобільних телефонів з подальшою реєстрацією відповідних акаунтів у месенджерах.

Поки незрозуміло, як це в’яжеться з тим, що 27 липня Верховна Рада ухвалила в цілому як Закон законопроект 7315, що дозволяє інформувати про суд, що розглядає справу, сторони спору та предмет позову, місце, дату та час судового засідання з використанням Дії.

Окрім того, ДСА раніше розповідала, що мобільний застосунок «єСуд» та «Дія» активно використовуються для повідомлень учасників проваджень.

Також все ще невідомо, чому у ДСА вирішили піти шляхом розпорошення окремих функцій Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС), яка мала б увібрати у себе увесь фунціонал для користувачів - і практичний, і довідковий, між месенджерами, звичайною електронною поштою, електронним кабінетом і т. д.  Адже таке розпорошення навряд буде стимулювати учасників процесу реєструватися в одній системі.

Як раніше писала «Судово-юридична газета», РСУ 5 серпня ухвалила рішення, відповідно до якого учасники процесу, які подають суду документи обсягом більше 30 сторінок через Електронний кабінет, мають продублювати ці документи суду у звичайній паперовій формі.

Також РСУ рекомендувала судам закупити телефонні номери, аби надсилати учасникам процесу судові повістки та судові рішення через Viber та інші месенджери.

Втім, профільний заступник голови ДСА Сергій Чорнуцький ще не з’ясував, скільки буде коштувати відправка пдф-файлу через такі месенджери.

Нагадаємо, що наразі в Україні функціонує «паперово-електронний суд», оскільки за весь час роботи над ЄСІТС так і не було впроваджено електронну форму судових справ (тому суди все роздруковують). Детальніше про «суд у смартфоні 2.0» можна прочитати за посиланням.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Info news social link
Зеленський: Україна подає заявку на вступ до НАТО у пришвидшеному порядку
Зеленський: Україна подає заявку на вступ до НАТО у пришвидшеному порядку
Головне за день
Сьогодні день народження святкують
  • Лідія Ізовітова
    Лідія Ізовітова
    голова Національної асоціації адвокатів України
  • Олег Коліуш
    Олег Коліуш
    суддя Вищого антикорупційного суду
  • Олександр Дзюба
    Олександр Дзюба
    суддя Дніпровського районного суду міста Києва
загрузка...