У НАЗК оприлюднили дані про найпопулярніші сфери лобіювання в Україні
Національне агентство з питань запобігання корупції назвало найпопулярніші напрями лобіювання, зареєстровані в «Реєстрі прозорості» — публічній платформі, створеній для реалізації Закону України «Про лобіювання», який набув чинності у вересні 2025 року.
За даними НАЗК, станом на кінець вересня у Реєстрі зареєстровано 73 суб’єкти лобіювання, серед яких 39 юридичних осіб (від імені яких можуть діяти 113 осіб) і 34 фізичні особи. Ще одна особа припинила статус лобіста. Таким чином, 147 лобістів можуть впливати на процес ухвалення рішень у державі.
Серед юридичних осіб у Реєстрі найчастіше фігурують:
- товариства з обмеженою відповідальністю — 16;
- асоціації — 8;
- акціонерні товариства — 5;
- адвокатські об’єднання — 3;
- спілки об’єднань громадян — 3;
- громадські спілки — 2;
- інші організаційно-правові форми — 2.
Найпопулярнішими сферами лобіювання стали:
- економічний розвиток, регуляторна політика та власність; правова, фінансова, банківська, податкова та митна політика — 54 суб’єкти;
- правоохоронна діяльність — 53;
- інновації та цифрові трансформації — 49;
- транспорт, зв’язок та інфраструктура — 47;
- екологічна, аграрна та земельна політика — 45.
Найменше зацікавлення у сфері молоді та спорту — там лише 26 суб’єктів лобіювання.
Раніше у НАЗК вирішили проілюструвати котиками різницю між лобістами та корупціонерами.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.
















