Не вирішення проблеми реструктуризації боргів комунальників призвиде до краху

17:27, 17 августа 2016
Зараз сидіти і не робити інвентаризацію тих боргів, не створювати реєстр тої заборгованості, не визначатись як підтвердити які саме суми заборгованості ми мусимо підтвердити як по штрафних санкціях, так і по основній сумі боргів – це просто чекати коли все завалиться, й це не нормально.
Не вирішення проблеми реструктуризації боргів комунальників призвиде до краху

15 серпня 2016 року законопроект №2607 «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» було повернуто до Верховної Ради із президентським вето.

Дивіться, ми завдяки цьому проекту закону, який був ще зареєстрований групою депутатів в квітні 2015 року, завдяки ньому ми взагалі підняли на рівні уряду і міжнародного валютного фонду, Європейського банку реконструкції та розвитку проблему боргів в житлово-комунальній сфері, боргів та штрафних санкцій.

І Була створена в березні цього року робоча група, в яку ввійшли представники дуже широких кіл, банкіри і всі-вісі-всі: і НАК Нафтогаз, і міністерства, і підприємства, яка напрацювала проект закону комплексно по врегулювання цих питань заборгованості включаючи ще штрафні санкції, але, оскільки в липні парламент закрився і закону такого готового для того. щоб взяти і проголосувати його, щоб він у вересні запрацював і вирішив питання боргів – не було.

Враховуючи це, і бачачи що сьогодні залишились заблокованими рахунки підприємств теплопостачання 104 підприємств зі 174 – це всі обласні підприємства, великі підприємства, які обслуговують великі міста. Лише розблокована частинка де йде виплата податків і заробітної плати, і виходить, що, проблема не вирішилась і ми – депутати бачили, що готується новий закон, ми не думали навіть, що наш законопроект 2706 буде виноситись на голосування в Раді.

Ми вважали що він виконав свою історичну місію – звернув увагу, а зараз готується комплексне рішення, будуть виділятися в бюджеті кошти, ми їх повинні розрахувати, знайти джерела погашення  боргів і так далі.

Але ми побачили, що на нашому Комітеті постійно приходили представники всіх: і водоканалів, і теплоенерго, й кажуть: «зробіть щось, ми не можемо працювати, ми не підготуємось до опалювального сезону».

В таких умовах, коли такі тарифи, коли така ситуація, ще сказати що ми не запустимо котельні, це взагалі, ну просто жахливо.

І тоді було прийнято рішення на Комітеті, що ми виносимо тимчасовий засіб – цей закон №2607 на друге читання щоб розблокувати рахунки, зупинити виконавчі провадження по стягненню заборгованості, щоб дати можливість підприємствам хоча б якось дати роботу по підготовці до опалювального сезону і розпочати процес інвентаризації цієї заборгованості, створити реєстр боргів, вже зараз літом, не чекаючи осені. І була загальна підтримка парламенту і закон був прийнятий, тобто парламент абсолютно більшістю прийняв цей закон розуміючи цю проблему.

Що зараз відбувається? Закон був відправлений на підпис президенту і ми знаємо, що Міжнародний валютний фонд вже написав листа міністру фінансів і сказав, що жодним чином не підписувати цей закон, тому що він:

а) встановлює мораторій на нарахування штрафних санкцій;

б) він розблоковує рахунки, тобто не має платіжної дисципліни, й тому жодним чином цей закон не можна приймати.

Такого самого листа написав і НАК Нафтогаз на Адміністрацію Президента, але всі асоціації: водоканалів, теплоенерго, Асоціація міст України, Асоціація енергетичних компаній, ми – депутати, всі написали своїх листів підтримки на Адміністрацію Президента, щоб він все ж таки його підписав як цей перехідний етап до того як набуде чинності і буде готовий новий закон комплексний по реструктуризації.

Зараз сидіти і не робити інвентаризацію тих боргів, не створювати реєстр тої заборгованості, не визначатись як підтвердити які саме суми заборгованості ми мусимо підтвердити як по штрафних санкціях, так і по основній сумі боргів – це просто чекати коли все завалиться, й це не нормально.

Ми дуже сподівалися, що президент  врахує це і все ж таки підпише цей закон, й ми не будемо просто сидіти і чекати краху.

 

Блог отражает исключительно точку зрения автора. Текст блога не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь.

Мнение редакции «Судебно-юридической газеты» может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственность за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Как стать судьей: началась спецподготовка будущих судей
Сегодня день рождения празднуют
  • Любовь Лавриненко
    Любовь Лавриненко
    судья Одесского апелляционного хозяйственного суда
  • Лариса Кулеша
    Лариса Кулеша
    судья Апелляционного суда Хмельницкой области
  • Валерий Матус
    Валерий Матус
    заместитель председателя Апелляционного суда Сумской области
  • Татьяна Шейко
    Татьяна Шейко
    судья Окружного административного суда Киева
Новости онлайн