Спілкування держорганів з громадянами в месенджерах не є новацією, — експерт Інституту з прав людини

17:35, 13 декабря 2019
Переписку між державними органами і громадянами в соціальних мережах неможливо оскаржити, адже це неофіційна відповідь державної установи.
Спілкування держорганів з громадянами в месенджерах не є новацією, — експерт Інституту з прав людини
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Нещодавно міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет заявив, що уряд планує запустити можливість спілкуватися з державними органами через месенджери. За словами чиновника, це має здешевити вартість контактування для бюджету, а також прискорити процес прийняття рішень. Коментуючи таку ініціативу «Судово-юридичній газеті» експерт ГО «Український інститут з прав людини» Ірина Кушнір зазначила, що це не є новацією.

«Коли я працювала в Офісі уповноваженого з прав людини, то так само спілкувалася з правниками, організаціями електронною поштою або у Facebook. Але це стовідсотково не може замінити офіційне листування. Воно має бути таким, аби могло стати предметом спору для оскарження в суді», — акцентувала експерт.

Вона переконана, що спілкування у месенджерах неможливо оскаржити, адже це неофіційна відповідь державного органу. Крім того, Ірина Кушнір звернула увагу на те, що технічно забезпечити таке рішення надзвичайно складно.

«Хто приймає рішення в державному органі? Спеціаліст, який може відповісти у Facebook, — ні. Це робить посадова особа, яка підписує документи і несе відповідальність. Чи можна собі уявити, що директор департаменту, який відповідальний за прийняття рішення, буде з усіма спілкуватися у Facebook. Абсолютно ні, бо так він буде займатися лише цим, не маючи змоги виконувати інші покладені на нього обов’язки», — зазначила експерт.

Ірина Кушнір підкреслила, що як додаткове спілкування або роз’яснення — це цілком логічна ініціатива, але аж ніяк як офіційне спілкування, яке має здійснюватися обов’язково в межах, порядку і способу, встановлених законом.

Раніше ми писали, що право на звернення громадян може бути обмежене. Законопроектом планується заборонити надсилати звернення громадянам до органів державної влади, якщо питання не належить до їх компетенції.

У свою чергу, користувачі соцмереж висловились щодо доцільності включення до законопроекту №2480 положення щодо переадресації звернень громадян. Головний редактор «Судово-юридичної газети» Наталія Мамченко в Facebook звернулась до депутата фракції «Слуга народу» Віталія Безгіна з проханням розтлумачити виключення із законопроекту положення щодо переадресації звернень громадян.

Також ми писали, що у проекті Держбюджету-2020 не передбачено кошти на реалізацію ініціативи «країна в смартфоні». Про це заявив голова Міністерства цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергій Дячук
    Сергій Дячук
    суддя Святошинського районного суду міста Києва
  • Юлія Черняк
    Юлія Черняк
    суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді