Мін’юст просить Президента ветувати зміни до Кодексу з процедур банкрутства

11:07, 26 июня 2020
telegram sharing button
facebook sharing button
viber sharing button
twitter sharing button
whatsapp sharing button
За позитивною, на перший погляд, метою законопроекту 3322 криються негативні наслідки для вітчизняного бізнесу, вважають у відомстві.
Мін’юст просить Президента ветувати зміни до Кодексу з процедур банкрутства
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Міністерство юстиції направило до Офісу Президента звернення з рекомендацією про застосування права вето до ухваленого Верховною Радою 18 червня законопроекту № 3322, а тепер вже Закону України № 728-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства (щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Про це повідомила на своїй сторінці у Фейсбук заступниця міністра юстиції Валерія Коломієць.

Вона також пояснила, чому міністерство зайняло таку позицію і не підтримало зазначену законодавчу ініціативу, яка, на перший погляд, має начебто позитивну мету. Зокрема, посадовець зазначила:

- норма, якою передбачається можливість проведення зборів кредиторів та участь в роботі комітету кредиторів он-лайн, дійсно хороша і потрібна. Але чомусь порушує права усіх інших учасників процедури банкрутства, які можуть брати участь у цій роботі наживо і про котрих забули при написанні пункту про дистанцийну роботу;

- звільнення арбітражного керуючого від відповідальності. З тексту Закону так і не зрозуміло, від якого конкретно виду відповідальності звільняється арбітражний керуючий: цивільно-правовової, адміністративної, дисциплінарної чи кримінальної?

- продовження строків на вчинення деяких процесуальних дій. Законом не забезпечено рівних прав для усіх учасників провадження у справі про банкрутство, оскільки продовжуються одні строки - і абсолютно нічого не сказано про ряд інших, котрі прямо впливають на процес;

- мораторій на початок процедури банкрутства лише боржників – юридичних осіб і лише за вимогами, що виникли у них з 12 березня 2020 року. Пряме порушення гарантованої Конституцією України рівності прав усіх суб’єктів права власності і господарювання. Про заборону господарським судам відкривати провадження - взагалі краще промовчу, адже зайва спроба розповідати про важливість незалежності судів, може й оскомину набити. Лише зауважу, що ці моменти також вказувало Головне юридичне управління ВРУ ще до голосування у другому читанні;

- Законом № 728-ІХ пропонується оголосити «мораторій на банкрутство» з 12.03.2020 року. При тому що відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Окрім прямого і чергового порушення норм Конституції, не визначено порядок дій у провадженнях в справах про банкрутство, які на момент введення в дію цього закону вже відкриті з 12.03.2020 року;

- можливість прийняти рішення про зупинення проведення аукціонів з продажу майна боржника. Боюсь спитати, а яким чином карантин впливає на електронні торги?

«Саме тому ми вчергове підтримуємо не почуті і не взяті нардепами до уваги позіції бізнесу, професійної спільноти, суддів та науковців і рекомендуємо Президенту України застосувати право вето щодо Закону № 728-ІХ (законопроект № 3322)», - підсумовує Валерія Коломієць.

«Судово-юридична газета» вже писала, що державного регулятора сфери банкрутства обурює той факт, коли профільні законодавчі ініціативи потрапляють у сесійний зал парламенту, уникаючи серйозного обговорення у експертному та професійному середовищі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый