Депутати підвищили собі заробітну плату та повернули надбавки

12:14, 15 февраля 2022
Верховна Рада без обговорення проголосувала за основу та в цілому як закон законопроект, що регулює надбавки і доплати депутатам.
Депутати підвищили собі заробітну плату та повернули надбавки
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Народні депутати збільшили собі надбавки та зарплати. Про це йдеться у законопроекті № 7002 про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України», який схвалила Верховна Рада за основу та в цілому як закон. Законопроект проголосували без обговорення. Серед авторів значиться голова Верховної Ради Руслан Стефанчук.

У пояснювальній записці зазначено, що відповідно до чинної редакції частин першої та другої статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України» депутату встановлюється щомісячний посадовий оклад. Надбавки до нього здійснюються у розмірі, встановленому для членів Кабінету Міністрів України. Таким чином депутат у питаннях матеріального і соціально-побутового забезпечення прирівнюється до членів Кабміну. Однак сам Кабмін змінив умови такого матеріального забезпечення, через що депутати лишилися без надбавок.

Тому автори  пропонують прописати, що депутатам встановлюється заробітна плата, щомісячний розмір якої складається із посадового окладу, визначеного виходячи з прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, залежно від посади, на яку народного депутата обрано у Верховній Раді України та її органах, а також надбавок, доплат до посадового окладу.

Крім того, профільним комітетом, до компетенції якого належать питання статусу народних депутатів, встановлюються народному депутату надбавки, доплати до посадового окладу та їх розміри. Окремо в законі прописали, що депутат отримує щомісячно заробітну плату та кошти, з дня початку депутатських повноважень.

У Головному науково-експертному управлінні (ГНЕУ) звернули увагу на внутрішню неузгодженість положень ст. 33 Закону (в редакції проекту). В оновленій редакції ч. 1 ст. 33 Закону (п. 2 розділу І проекту) передбачається, що заробітна плата народного депутата України та розмір надбавок та доплат встановлюється Верховною Радою України (аналогічний підхід міститься і в чинній редакції цієї норми). Водночас, у новій редакції ч. 3 ст. 33 Закону (абз. 2) пропонується встановити, що розмір надбавок та доплат до посадового окладу встановлюється комітетом, до компетенції якого належать питання статусу народних депутатів України. Експерти вказали, що з наведених положень не є чітко зрозумілими суб’єкт та механізм визначення заробітної плати народного депутата. Адже у проекті передбачено одночасно, що і Верховна Рада, і її орган – комітет мають право встановлювати розмір надбавок та доплат до посадового окладу народного депутата України.

У цьому контексті експерти вказали, що на відміну від імперативних актів Верховної Ради, акти парламентських комітетів мають рекомендаційний (а не вирішальний) характер, оскільки Верховна Рада створює парламентські комітети для здійснення законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до її повноважень (ч. 1 ст. 89 Конституції України).

Отже, зміст та співвідношення повноважень парламенту та його комітетів щодо встановлення розмірів надбавок та доплат до посадового окладу народного депутата потребують уточнення.

Крім того, в ГНЕУ вказали, що положення ч. 3 ст. 33 Закону в редакції проекту не відзначаються правовою визначеністю. По-перше, у першому абзаці цієї частини передбачено, що розміри надбавок, доплат до посадового окладу, які виплачуються народному депутату, будуть визначені «законодавством», проте у другому абзаці зазначено, що відповідні надбавки, доплати до посадового окладу та їх розміри встановлюються «комітетом, до компетенції якого належать питання статусу народних депутатів України».

Тому складається враження, що ці абзаци суперечать один одному. По-друге, оскільки в абзаці другому даної частини йдеться про встановлення згаданим вище комітетом надбавок, доплат та їх розмірів «народному депутату України» (тобто, одній особі), а далі пише ГНЕУ: «виникає враження, що комітет має встановлювати відповідні доплати та надбавки кожному народному депутату України окремо». По-третє, із тексту незрозуміло, які саме види надбавок і доплат мають бути складовою заробітної плати народних депутатів. Не є також зрозумілою періодичність встановлення відповідним комітетом Верховної Ради України розміру надбавок та доплат до посадового окладу народного депутата (щомісячно, щоквартально, раз на рік тощо).

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що народним депутатам стане простіше викликати службове авто та замовити обід.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Валерій Марчук
    Валерій Марчук
    голова Чернівецького апеляційного суду