До Реєстру корупціонерів будуть включати не всіх порушників, а НАЗК отримає право займатися нормотворчістю у сфері адмінправопорушень

14:00, 13 серпня 2023
telegram sharing button
facebook sharing button
viber sharing button
twitter sharing button
whatsapp sharing button
Верховна Рада схвалила зміни щодо відповідальності чиновників за прострочення подання електронної декларації.
До Реєстру корупціонерів будуть включати не всіх порушників, а НАЗК отримає право займатися нормотворчістю у сфері адмінправопорушень
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Як раніше писала «Судово-юридична газета», 10 серпня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроект 9587-д, яким пропонується карати чиновників, депутатів та різних посадовців за несвоєчасне подання електронних декларацій в автоматичному режимі. За задумом авторів, порушення фіксується в автоматичному режимі за допомогою засобів реєстру (стосовно ч. 1 ст. 172-6 КУпАП), протокол не складається та розгляд справи відбувається без участі прокурора і присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Відповідно, НАЗК отримає повноваження на винесення постанов у справах про адмінправопорушення без складання протоколу про правопорушення за статтею 172-6 КУпАП (Порушення вимог фінансового контролю).

А з самої статті 172-6, яка встановлює відповідальність за несвоєчасне подання декларації, викреслюють умову «без поважних причин».

Тобто, відповідальність за нею буде наставати, незалежно від того, чи були у суб’єкта декларування поважні підстави подати електронну декларацію із запізненням, чи ні.

Також цей законопроект передбачає, що НАЗК отримає право створювати законодавство у сфері адміністративної відповідальності.

Так, зміни до КпАП передбачають, що законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України, а також прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів НАЗК в частині окремих процесуальних порядків щодо автоматизованого розгляду справ, накладення стягнень та оброблення та обліку адміністративних правопорушень, передбачених частиною першою статті 172-6 цього Кодексу за несвоєчасне подання декларації, зафіксоване в автоматичному режимі.

Ще однією новелою є те, що до Реєстру корупціонерів не будуть включати відомості про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, якщо йдеться про справи про адміністративне правопорушення пов’язане із несвоєчасним поданням декларації. Відповідні зміни передбачені до статті 59 Закону «Про запобігання корупції».

Хоча автори й стверджують, що така інформація не буде вноситися лише за умови сплати штрафу, зі змін така умова прямо не випливає.

Крім того, обмежити строк зберігання відомостей в Реєстрі корупціонерів.

Він становитиме щодо:

  • відомостей про притягнення до дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень – 1 рік;
  • відомостей про накладення адміністративного стягнення на фізичну особу за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення – 1 рік;
  • відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень – до погашення або зняття судимості з особи, але не менше 5 років;
  • відомостей про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення – 5 років.

Після завершення цих строків відомості про особу підлягають виключенню з Реєстру корупціонерів.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший