На дорозі Залісся – Заворичі в Київській області проклали тестову ділянку довжиною 750 метрів за інноваційною корейською технологією EcoSteelAscon. Про це повідомило Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.
Вперше в Україні застосовано технологію EcoSteelAscon, яка успішно використовується в Південній Кореї вже понад десятиліття. За даними агентства, цей метод довів свою ефективність, зокрема у вирішенні проблеми підтоплення доріг після сильних дощів. На відміну від традиційної технології, де для асфальтобетонної суміші використовується дороговартісний щебінь, корейський підхід передбачає заміну щебеню сталеплавильним шлаком – побічним продуктом металургійних підприємств.
«Використання такого методу дозволяє підвищити стійкість дорожнього покриття та водночас знизити собівартість матеріалів для будівництва. Також така інноваційна технологія є екологічною, адже це не лише повторна переробка та використання сировини, а й скорочення викидів вуглецю у навколишнє середовище», – зазначили в Агентстві відновлення.
Голова агентства Сергій Сухомлин повідомив, що у травні 2025 року було підписано меморандум із корейською компанією SG, провідним виробником асфальтобетону. У межах співпраці коштом компанії проклали тестову ділянку довжиною 750 метрів за технологією EcoSteelAscon, а поруч – 150 метрів за традиційною технологією для порівняння.
«Фахівці нашого Національного інституту розвитку інфраструктури, КОВА та компанії SG будуть моніторити стан покриття щомісячно та порівнювати витривалість. Після доведення міцності — використовуватимемо технологію ESA більш масштабно», – наголосив Сухомлин.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.