Міністерство охорони здоров'я нагадало, як працює Центр оцінювання функціонального стану особи.
Завдання центру — формувати єдині стандарти об’єктивної оцінки стану здоров’я та надавати методичну підтримку експертним командам, а також забезпечити незалежний розгляд справ, у яких людина має обґрунтовані сумніви щодо прийнятого рішення.
«Якщо виникає потреба перевірити обґрунтованість рішення експертної команди або оскаржити його, саме Центр оцінювання забезпечує таку можливість. До складу експертних команд Центру входять лікарі з різних державних закладів охорони здоров'я», - підкреслили у МОЗ.
Надання методичної підтримки експертним командам
Розгляд скарг на рішення від пацієнта або його представника
Перевірка обґрунтованості рішень експертних команд, переданих Центру правоохоронними органами.
У рамках оскарження рішень експертних команд чи МСЕК, Центр оцінювання функціонального стану особи аналізує не сам стан здоров’я на момент звернення, а обґрунтованість рішення, яке вже було ухвалене експертною командою чи МСЕК. Його завдання — перевірити, чи були дотримані всі вимоги щодо справи, чи наявні документи і свідчення, які обґрунтовують висновок, і чи не допущено помилок або порушень процедури згідно з регулюванням чинним на момент прийняття першого рішення.
Коли варто подавати скаргу на рішення до Центру:
У цих випадках Центр оцінювання розглядає документи, які були наявні в медичній справі на момент проведення оцінювання експертною командою. Тобто перевіряють чи на момент оцінювання експертна команда прийняла обґрунтоване рішення з огляду на наявну у справі інформацію. За потреби, відповідно до встановленої процедури, людину можуть запросити на очний розгляд до Центру оцінювання або призначити додаткове обстеження.
Справи за скаргами можуть розглядатися очно, заочно або з використанням методів телемедицини — залежно від критеріїв визначення форми проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, визначених додатком 1 до Порядку проведення оцінювання, затвердженого постановою КМУ № 1338, і клопотань скаржника. Під час подання скарги людина може зазначити бажану форму розгляду.
Коли краще звертатися на нове оцінювання:
У таких випадках краще звернутися до свого лікуючого лікаря і подати нове направлення на оцінювання функціонального стану, а не оскаржувати попереднє рішення.
Якщо ви вирішили подати скаргу до Центру оцінювання функціонального стану, важливо дотримуватися встановленої процедури. Центр розглядає лише ті звернення, які оформлені належним чином і подані в межах визначеного строку.
Строки
Скаргу потрібно подати не пізніше, ніж через 40 календарних днів з моменту, коли вам надано чи надіслано витяг з рішення експертної команди, який ви маєте намір оскаржити.
Що має містити скарга:
До скарги можна додати копію рішення експертної команди, яке оскаржується. Нові документи не можуть бути враховані при розгляді скарги, оскільки Центр оцінює лише обґрунтованість попереднього висновку на основі тих документів, що були подані до експертної команди на момент ухвалення рішення.
Куди подавати скаргу:
Поштою на адресу: 49005, м. Дніпро, пров. Феодосія Макаревського, 1-А;
Особисто — через канцелярію Центру в Дніпрі;
Через вашого лікуючого лікаря в електронній системі.
Якщо пропущено строк:
Якщо ви не встигли подати скаргу вчасно (40 днів після рішення) з таких поважних причин та маєте відповідні документи, що їх підтверджують:
Строк розгляду скарги
Згідно з процедурою, скарга має бути розглянута протягом 30 календарних днів із моменту її отримання. Однак варто враховувати, що Центр оцінювання наразі працює в умовах надзвичайного навантаження — зокрема, після ліквідації МСЕК правоохоронним органами передано низку справ для перевірки. Через це строки розгляду можуть бути довшими.
До роботи у Центрі залучаються лікарі з різних державних закладів з усіх куточків України, які можуть брати участь у розгляді дистанційно або заочно. До команди можуть входити тільки лікарі, які мають відповідний стаж і щорічно проходять навчання.
Центр має експертні команди для проведення очного розгляду справ в Дніпрі та Вінниці, та експертні команди в інших регіонах, які здійснюють розгляд справ дистанційно. Після отримання скарги Центр оцінювання функціонального стану формує експертну команду з лікарів Центру, які далі аналізують скаргу та справу людини.
Як формуються експертні команди Центру:
Команди формуються із переліку лікарів, які затверджені до роботи у Центрі.
До команди збирають лікарів відповідно до профілю медичних станів чи діагнозів конкретного пацієнта,
Лікар, який направив людину на оцінювання, не може бути залучений до її справи.
Ці положення зафіксовані в Порядку проведення оцінювання, затвердженому постановою КМУ №1338.
Форми розгляду скарг:
Розгляд скарг може відбуватися у кількох формах — залежно від конкретних обставин.
Очно — з особистою участю людини або її представника;
Заочно — якщо всі документи достатні для ухвалення рішення;
З використанням телемедицини — коли можливо провести дистанційний розгляд з використанням цифрових технологій.
Рішення, які може прийняти Центр
Після завершення розгляду ухвалюється одне з трьох рішень:
Додаткове медичне обстеження під час оскарження
Центр повинен направити людину на додаткове медичне обстеження. Таке обстеження є обов’язковим етапом для продовження розгляду скарги.
Якщо в рамках оскарження людина відмовляється від обстеження або не прибуває на нього без наявності виключних підстав, експертна команда Центру може приймати рішення про скасування попереднього рішення.
Виключними підставами для перенесення строків медичних обстежень є:
Рішення Центру ґрунтується виключно на аналізі документів, які були надані в межах справи, та результатів додаткових обстежень, якщо такі були ініційовані експертною командою закладу або Центру.
Центр оцінювання також проводить перевірку обґрунтованості рішень експертних команд на основі рішень правоохоронних органів: за постановами слідчих, прокурорів, ухвалами слідчих суддів або ухвалами, рішеннями судів. Перелік справ до перевірки надається безпосередньо правоохоронними органами.
Якщо за результатами перевірки обґрунтованості рішення експертна команда доходить висновку, що необхідне повторне оцінювання, людину повідомляють про це листом на адресу вказану у справі, яка перевіряється. У випадку відсутності адреси - Центр не має можливості надіслати листа, і розглядає справу в рамках документів. У випадку наявності адреси – Центр направляє рекомендований лист із повідомленням про вручення на адресу задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), а також через електронну пошту (за наявності інформації у документах справи, яка перевіряється).
У рамках перевірки обґрунтованості рішення за запитом правоохоронних органів, якщо Центр призначив повторне оцінювання воно є обовʼязковим, і тоді оцінювання проводиться на підставі медичних документів, сформованих за результатами повного медичного обстеження та проведених необхідних досліджень на базі:
державної установи «Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України» (Дніпро);
або Науково-дослідного інституту реабілітації осіб з інвалідністю Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова (Вінниця).
У Центрі оцінювання функціонального стану особи працює гаряча лінія, яка надає консультації та допомагає людям отримати актуальну інформацію щодо своєї справи або порядку оскарження.
Телефон гарячої лінії: 056 729 47 77
Графік роботи: з понеділка по п’ятницю, з 8:00 до 16:00
За цим номером можна дізнатися:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.