Як почнеться робота ДБР на місцях: керівники теруправлінь Бюро розповіли подробиці

12:01, 4 октября 2018
Заступники директорів ТУ ДБР мають надати програму діяльності теруправління та зробити перші кроки, щоб воно запрацювало.
Як почнеться робота ДБР на місцях: керівники теруправлінь Бюро розповіли подробиці
Олексій Новіков, Олександр Лисий, Вікторія Басалаєва
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

В Україні триває процес створення нового правоохоронного органа — Державного бюро розслідувань. Для повноцінного запуску ДБР необхідно призначити слідчих територіальних управлінь. Це планується зробити одночасно з призначенням слідчих центрального апарату, щоб ДБР мало змогу повноцінно та ефективно розпочати роботу.

Крім того, в парламенті все ще очікує розгляду законопроект, необхідний для формування оперативного блоку.

Наразі вже призначені заступники директорів територіальних управлінь. Власне на заступників наразі будуть покладені повноваження щодо розробки організаційних заходів для запуску роботи ТУ ДБР, зокрема з підготовки річної програми діяльності територіального органу ДБР.

З якими питаннями стикаються та як їх планується вирішувати, в ексклюзивних інтерв’ю «Судово-юридичній газеті» розповіли заступники, в. о. директорів ТУ ДБР у місті Миколаєві Вікторія Басалаєва, у місті Полтаві  Олексій Новіков та у м. Хмельницькому Олександр Лисий.

Бесіду вела Наталя Мамченко,

«Судово-юридична газета» 

Вікторія Басалаєва,

в.о. директора ТУ ДБР у м. Миколаєві

Які першочергові завдання, на Вашу думку, постануть перед ТУ ДБР? На чому Ви зосередите увагу? Які матеріально-технічні та кадрові питання можуть виникнути? 

У Миколаєві виділено приміщення. Знаючи місто, я розумію, що це за приміщення, і вважаю це досить гарним варіантом. Це історичний особняк. Він достатній для 114 осіб, які будуть працювати в територіальному управлінні. Будівля потребує ремонту, але нетривалого. Маю надію, що за місяць-півтора будуть призначатися переможці на посади слідчих, а саме з їх призначенням почнеться безпосередня робота Територіального управління. До цього часу будуть створені всі умови — кабінети, техніка, доступи до ЄРДР.

Юрисдикція теруправління розповсюджує свою діяльність на три області. Відповідно, потрібно створити умови для повноцінної роботи в кожній із них — наприклад, мати приміщення, де зможуть працювати слідчі. Це полегшить організаційні процеси. Я зараз доводжу цю точку зору до керівництва і маю надію, що ми зможемо так зробити.

Які заходи співпраці з громадськістю має впроваджувати ТУ ДБР? 

Безумовно, ми будемо відкритими, інформуватимемо про свою роботу, але відповідно до вимог чинного законодавства. Коментарі щодо кримінальних проваджень повинні бути досить зваженими. Зараз багато уваги прикуто до Державного бюро розслідувань, тому я розумію, що швидко почнуть ставити питання: а який результат? Результат роботи — це кількість скерованих до суду кримінальних проваджень з обвинувальним актом і отриманим вироком. При цьому хочу звернути увагу, що слідчі обмежені процесуально — дії погоджуються з прокурором, а найголовніші рішення увалює суддя. Тобто, ставлячи питання про результат роботи слідчого органу, треба розуміти роль прокуратури і суду.

Чи обдумували Ви вже проект річної програми діяльності ДБР? 

Керівники теруправлінь отримали доручення директора ДБР протягом двох тижнів надати проекти положень про територіальні управління, а також стратегічний план роботи. Над цим я працюю, тим паче що є «Стратегічна програма діяльності ДБР» на п’ять років, і програма територіального управління має йому відповідати.

Який власний досвід Ви будете використовувати в роботі на посаді у ДБР?

Переважну більшість часу, а саме понад 18 років, я працювала у слідчих підрозділах податкової міліції. У Черкасах в Державній фіскальній службі працювала протягом останнього року. До того обіймала посаду начальника слідчого управління фінансових розслідувань у Миколаївській області, потім по ротації була переведена до Черкаської області. Я розпочинала з посади слідчого слідчої групи територіального відділу. Людей, які б нас вчили, не було — всього вчились самі. Пройшла шлях від слідчого до начальника управління обласного управління Державної фіскальної служби, від рядового до полковника податкової міліції. Це досить серйозна кар’єра. У податковій міліції для жінки це максимальна посада. Далі немає куди рухатись. Перший заступник директора Територіального управління якраз курує роботу слідства, саме тому подавалась на конкурс до ДБР лише на цю посаду. Безумовно, досвід великий і цей досвід я буду використовувати.

Олексій Новіков,

заступник директора територіального управління ДБР у м. Полтаві

Які першочергові завдання постануть перед ТУ? Які матеріально-технічні та кадрові питання можуть виникнути?

Перший період — організаційний, це налагодження роботи. Туди ж входить і розробка регламентуючих документів, положень, посадових інструкцій. Приміщення є, воно у задовільному стані, кошти на матеріально технічні засоби передбачені в бюджеті. Незабаром будуть призначені перші переможці конкурсу, потім — слідчі. Вже оголошено новий конкурс на 10 посад. Ознайомитися можна за посиланням на сайті ДБР.

Моє завдання — організувати командну відповідальну роботу.

Які заходи співпраці з громадськістю має впроваджувати територіальне управління?

Це діалог з перших днів роботи. Державне бюро розслідувань — це сучасний правоохоронний орган. Ми сподіваємося отримувати інформацію від активних представників громадянського суспільства. Також це систематична співпраця нашої прес-служби зі ЗМІ. Необхідно збиратися за круглими столами, адже громадськість на місцях володіє цінною для нас інформацією. Тому важливо не втрачати довіру і контакт. 

Чи обдумували Ви проект річної діяльності. Які обов’язки на Вас будуть покладені у зв’язку з відсутністю керівника?

На сьогодні цей документ розробляється. Щодо повноважень керівника, то я прекрасно розумію об’єм відповідальності, покладеної на мене. Перш за все це організаційні завдання, облаштування приміщення. Після того, як буде сформований штат, будуть розподілені обов’язки за сферами діяльності, у нас почне працювати професійна команда.

Олександр Лисий,

заступник директора територіального управління ДБР у м. Хмельницькому

Які першочергові завдання, на Вашу думку, постануть перед ТУ ДБР? На чому Ви зосередите увагу? Які матеріально-технічні та кадрові питання можуть виникнути?

Важливо на даному етапі вирішити питання матеріального й технічного облаштування робочих місць для працівників, підготувати  нормативну базу для діяльності територіального управління. Буду вивчати особисті та професійні якості кандидатів, яких конкурсна комісія рекомендувала для призначення на посади. Насправді, зараз формується професійна та мотивована команда. Це першопрохідці, люди, які не злякалися розпочати нову історію — розбудову нового правоохоронного органу.

Які заходи співпраці з громадськістю має впроваджувати ТУ ДБР?

Є різні інструменти роботи  — це і висвітлення діяльності управління на сайті або надання відповідей згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформації». Це і зустрічі з експертами, активістами, журналістами. Будемо намагатися максимально доносити інформацію про територіальне управління, але з тим, щоб не нашкодити досудовим розслідуванням.

Чи обдумували Ви вже проект річної програми діяльності ТУ ДБР?

Так, проект річної програми вже практично розроблено, і незабаром він буде поданий на затвердження директору ДБР Роману Трубі. Проект міститиме такі розділи, як загальні положення, пріоритети діяльності, завдання, співпраця з громадськістю та графік реалізації поставлених перед нами завдань.

Які обов’язки будуть на Вас покладені у зв’язку з відсутністю керівника?

Роботи дуже багато і її необхідно виконати в стислий термін для швидкого та якісного запуску територіального управління.

На етапі запуску ДБР в регіоні важливими, на мою думку,  є три складові: адміністративна, кадрова і процесуальна. Приміщення для територіального управління в Хмельницькому виділено, зараз треба вирішувати кадрові та організаційні  питання. Це положення про відділи, посадові інструкції для працівників.

Які критерії Ви вважаєте найважливішими для роботи в новому правоохоронному органі? За якими критеріями будете оцінювати ефективність роботи підлеглих?

Своєчасне запобігання, припинення, швидке розкриття та організація проведення всебічного, повного та об'єктивного розслідування злочинів, віднесених до компетенції Бюро — власне це і є основними критеріями в оцінці ефективності роботи управління.

Кожен повинен застосувати  свій найкращий досвід і навчатися нових методів. Щоб виховати нове покоління професійних оперативних працівників чи слідчих і продемонструвати конкретні результати роботи, нам потрібен час. Я вважаю, що організацію створюють люди, які в ній працюють.

Нагадаємо, раніше про питання, які виникають у зв’язку з запуском ДБР, в інтерв’ю «Судово-юридичній газеті» розповів Богдан Чегіль, в. о. директора ТУ ДБР у м. Мелітополі. 

Статус ограничено пригодных отменят: как это повлияет на мобилизацию
Telegram канал Sud.ua
Статус ограничено пригодных отменят: как это повлияет на мобилизацию
Сегодня день рождения празднуют
  • Ірина Гирила
    Ірина Гирила
    суддя Господарського суду Тернопільської області
  • Леонід Лобойко
    Леонід Лобойко
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Марія Мартинишин
    Марія Мартинишин
    суддя Франківського районного суду м. Львова
  • Людмила Граб
    Людмила Граб
    суддя Сьомого апеляційного адміністративного суду
  • Ольга Дегтярьова
    Ольга Дегтярьова
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва