Транспортний засіб — джерело підвищеної небезпеки, тому на водіїв покладається відповідальність не тільки за своє життя, а й за життя дітей, яких вони перевозять.
У пп. б-г п. 21.11 Правил дорожнього руху визначено, що забороняється перевозити дітей, зріст яких менше 145 см, або тих, що не досягли 12-річного віку, у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією транспортного засобу; дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля; організовані групи дітей у темну пору доби.
Водночас в Україні власники автівок використовують дитячі крісла лише для 12% дітей віком до 6 років, та майже ніколи для старших дітей.
Міжнародний досвід свідчить, що одним з найефективніших способів спонукати батьків перевозити дітей в автокріслах, крім профілактики, є встановлення відповідальності за це порушення. У країнах з високим рівнем безпеки руху штраф складає значну частину від доходу, тому більшість водіїв перевозять дітей в автокріслах. Наприклад, у Німеччині порушники правил платять штраф у розмірі 60 євро, у Чехії — 78 євро, Естонії — до 400 євро, Польщі — 35 євро.
Разом з тим, відсутність у вітчизняному законодавстві норми щодо відповідальності за порушення правил перевезення дітей призводить до їх вибіркового використання. Відсутність штрафу за це правопорушення призводить до масового ігнорування встановлених правил перевезення дітей, а особливо до ігнорування використання автокрісел, хоча наслідком може стати загибель дитини.
На це звернули увагу автори законопроекту «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення правил перевезення дітей» №10130 від 06.03.2019. Законопроектом пропонується встановити адміністративну відповідальності за порушення правил перевезення дітей, передбачених у Правилах дорожнього руху, а саме — штраф на рівні 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (н.м.д.г.), тобто у розмірі 510 гривень, а за повторне правопорушення — 50 н.м.д.г.
На думку нардепів, прийняття зазначеного проекту дозволить підвищити рівень безпеки дітей та сприятиме зменшенню негативних тенденцій щодо зростання їх дорожньо-транспортного травматизму і смертності.