За порушення правил споживання енергетичних напоїв будуть штрафувати

16:25, 11 марта 2019
Депутати хочуть заборонити споживання енергетичних напоїв неповнолітнім.
За порушення правил споживання енергетичних напоїв будуть штрафувати
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

До Верховної Ради надійшов законопроект №10117 від 01.03.2019 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо сприяння здоровому способу життя дітей та підлітків)». Він стосується, зокрема, споживання енергетичних напоїв.

Депутати вважають, що існуюча реклама не забезпечує належного інформування споживачів про можливий негативний вплив вживання енергетичних напоїв на здоров’я людини, а також про можливу небезпеку, яку несе цей продукт для окремих категорій та груп населення. Не в повній мірі ця інформація відображається і на упаковках торгових марок, під якими реалізуються енергетичні напої.

На сьогодні спеціальне правове регулювання відносин у сфері виробництва та обігу енергетичних напоїв в Україні відсутнє. Проектом закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо сприяння здоровому способу життя дітей та підлітків» пропонується:

  • законодавчо передбачити, що в Україні проводиться державна політика обмеження вживання енергетичних напоїв, а їх реклама, як і інших товарів, шкідливих для здоров’я людини, здійснюється відповідно до Закону України «Про рекламу»;
  • визначити на законодавчому рівні поняття «енергетичний напій» як газований або негазований безалкогольний напій (за винятком чаю, кави та напоїв на основі кавових та чайних екстрактів), який містить кофеїн будь-якого джерела походження у кількості, що перевищує 150 мг/л та/або інші компоненти, які стимулюють центральну нервову систему, перелік яких та максимально допустимий рівень їх концентрації в енергетичних напоях визначається центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я;
  • законодавчо закріпити вимоги щодо маркування енергетичних напоїв, які реалізуються в Україні;
  • встановити, що на видимій стороні етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду) зазначаються застереження щодо вживання енергетичних напоїв неповнолітніми, вагітними жінками, жінками, що годують груддю, особами, що страждають серцево-судинними захворюваннями, захворюваннями ендокринної та центральної нервової системи, а також щодо небезпеки вживання енергетичних напоїв у поєднанні з алкоголем;
  • закріпити норму, згідно якої розлив енергетичних напоїв здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, а також металеві банки з харчового алюмінію, полімерні пляшки марки ПЕТФ;
  • встановити заборону на роздрібний продаж енергетичних напоїв, вміст етилового спирту в яких перевищує 0,5 відсотка об’ємних одиниць;
  • передбачити, що обмеження шкідливого впливу споживання енергетичних напоїв здійснюється шляхом реалізації правових (законодавчих), економічних, медичних та адміністративних заходів, а саме: включення до загальноосвітніх програм та професійних освітніх програм усіх навчальних закладів України незалежно від форми власності положень про шкідливий вплив споживання енергетичних напоїв на організм людини, а також про переваги здорового способу життя; створення економічних та правових умов, що сприяють зменшенню споживання енергетичних напоїв; інформування про шкоду надмірного споживання енергетичних напоїв;
  • заборонити споживання енергетичних напоїв особами, які не досягли 18-річного віку;
  • заборонити продаж енергетичних напоїв: особам, які не досягли 18-річного віку; у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, у спортивних спорудах, з торгових автоматів, у місцях проведення культурно-масових заходів; у споживчій тарі місткістю більше 0,33 л.;
  • заборонити рекламу енергетичних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються енергетичні напої, на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, IP-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу в період з 8.00 до 23.00;
  • передбачити, що реклама енергетичних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються енергетичні напої, повинна містити застереження щодо вживання енергетичних напоїв неповнолітніми, вагітними жінками, жінками, що годують груддю, особами, що страждають серцево-судинними захворюваннями, захворюваннями ендокринної та центральної нервової системи, а також небезпеки вживання енергетичних напоїв у поєднанні з алкоголем;
  • встановити адміністративну відповідальність за роздрібну торгівлю енергетичними напоями, вміст етилового спирту в яких перевищує 0,5 відсотка об’ємних одиниць; торгівлю енергетичними напоями в приміщеннях або на територіях, заборонених законом; торгівлю енергетичними напоями через торгові автомати; продаж енергетичних напоїв особам, які не досягли 18-річного віку; торгівлю енергетичними напоями з рук, а також за розпивання енергетичних напоїв особами, які не досягли 18-річного віку.

Законодавство ряду іноземних держав встановлює певні заборони та обмеження щодо реклами та обігу енергетичних напоїв. У США, наприклад, заборонено продаж алкогольних напоїв з кофеїном. У Литві та Латвії введено обмеження щодо продажу енергетичних напоїв неповнолітнім особам та передбачено чималі суми штрафів за порушення такої заборони. Також слід зазначити про добровільну відмову від продажу дітям енергетичних напоїв великими мережами торгових маркетів у Великобританії (наразі уряд там працює над офіційним закріпленням відповідних норм).

Слід також звернути увагу на резолюцію Європарламенту №P8_TA(2016)0319 від 07.07.2016 щодо проекту Комісії стосовно внесення змін до регламенту (ЄС) №432/2012, де Європарламент закликав держави-члени розглянути можливість запровадження правил з продажу напоїв з високим вмістом кофеїну або продуктами з доданням кофеїну для дітей і підлітків.

Відповідно до п. 4 додатку ІІІ «Харчові продукти, інформація про які має містити додаткові дані» регламенту (ЄС) №1169/2011 Європейського парламенту і Ради від 25 жовтня 2011 року, напої, за винятком напоїв на основі кави, чаю чи кавових або чайних екстрактів, коли назва харчового продукту включає термін «кава» або «чай», які:

  • призначені для споживання без модифікації і містять кофеїн з будь-якого джерела у пропорції понад 150 мг/л; або
  • у концентрованому чи випаруваному вигляді та після відновлення містять кофеїн з будь-якого джерела у пропорції понад 150 мг/л

повинні містити речення «Високий вміст кофеїну; не рекомендується для вживання дітьми, вагітними жінками та жінками, які годують», що має бути розміщене у тому ж полі зору, що й назва напою. Після нього у квадратних дужках вказується вміст кофеїну в мг на 100 мл відповідно до ст. 13(1) цього регламенту (не обмежуючи національні заходи, прийняті відповідно до положень ст. 44(2), обов’язкова інформація про харчові продукти повинна розміщуватися на видному місці, бути чіткою і розбірливою та за необхідності наноситися так, щоб її було неможливо видалити. При цьому вона не повинна приховуватися, спотворюватися іншою текстовою чи графічною інформацією. Остання не повинна також відволікати увагу споживача від обов’язкової інформації про харчові продукти).

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Олександр Завітневич
    Олександр Завітневич
    голова Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки