Як відомо, Верховна Рада ухвалила законопроект №1076 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель».
Закон спрямований на удосконалення системи публічних закупівель та на розвиток конкурентного середовища і добросовісної конкуренції у сфері закупівель в Україні.
Зокрема, для ефективного здійснення закупівель замовниками та протидії «ціновому демпінгу» в сфері публічних закупівель у проекті закону регламентований новий інструмент в електронній системі закупівель, який широко застосовується в європейській закупівельній практиці, — аномально низька ціна тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Роксолана Підласа, ініціаторка законопроекту, наголошує, що впровадження механізму «аномальної низької ціни» робиться для підвищення якості тендерних закупівель.
«Аномально низька ціна — це ціна, яка на 40% і більше відрізняється від середньої по тендеру, якщо у тендері є хоча б два учасники», — підкреслює Роксолана Підласа. — Ніхто собі в збиток не працює, учасники тендеру ставлять аномально низьку ціну, при цьому за гіршу якість або за меншу кількість товару, а потім мучать замовника чи бюджетну установу додатковими угодами. Тому що замовник боїться відхилити аномально низьку ціну, вона ж не нижча, а потім, щоб отримати весь товар (об’єм роботи), вони йому переплачують, тому що учасник тендеру укладає із замовником додаткові угоди. Зараз ці аномально низькі ціни будуть автоматично відхилятись».
Андрій Телюпа, керівник проектів Reform Support Team в Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, підкреслює, що «бувають випадки, коли дійсно є постачальники, які готові значно дешевше продати товар, тому «аномально низька ціна» дасть змогу доброчесним учасникам тендеру пропонувати низьку ціну. При цьому ми можемо прибрати більшість випадків зловживанням демпінгу».
Також ми писали про нові підходи до оскарження процедур закупівель: що пропонують «слуги народу».