Які зміни пропонують «слуги народу» в законі про звернення громадян: законопроект 2480

15:10, 29 ноября 2019
У законопроекті уточнюється, які звернення не підлягають розгляду та вирішенню.
Які зміни пропонують «слуги народу» в законі про звернення громадян: законопроект 2480

Народні депутати від партії «Слуга народу» 21 листопада зареєстрували у Верховній Раді проект закону №2480 «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо умов розгляду звернень». Ініціаторами законопроекту виступили Галина Третьякова, Віталій Безгін, Вадим Струневич та інші.

Як зазначено у пояснювальній записці, проект законодавчого акту спрямований на забезпечення реалізації гарантованих Конституцією України прав і свобод громадян при їх зверненні до органів державної влади, органів місцевого самоврядування тощо.

Законопроектом пропонується внести зміни до ряду статей Закону України «Про звернення громадян» з метою розширення переліку прав та вимог на законодавчому рівні до звернень громадян, які адресуються до органів державної влади та органів місцевого самоврядування тощо.

Зокрема, законопроектом передбачається, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування з питань, віднесених законодавством до сфери їх компетенції, а також об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Звернення, оформлене з дотриманням вимог, які закріплені у ст. 5 Закону, адресоване органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких не належить вирішення порушених у зверненнях питань, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями без розгляду по суті не пізніш як через десять днів від дня його отримання.

Законопроектом уточнюється, які звернення не підлягають розгляду та вирішенню. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, очевидно є беззмістовним та/або стосується питань, вирішення яких не належить до повноважень цього органу, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону.

Крім того, також запропоновано забезпечити виконання Рішення Конституційного Суду України в частині надання права недієздатним особам особисто звертатися до органів державної влади тощо з метою реалізації їх конституційних прав.

Народні обранці зазначили, що реалізація положень зазначеного законопроекту призведе до упорядкування звернень громадян з метою їх ефективного розгляду тими державними органами, до предмету відання яких належать порушені питання.

Також ми писали, що Київський апеляційний суд поділився звітом про роботу зі зверненнями за серпень.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Реорганізація Національної академії прокуратури та новий порядок підготовки прокурорів
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Галина Момонт
    Галина Момонт
    судья Кировоградского окружного административного суда
  • Игорь Бенедисюк
    Игорь Бенедисюк
    судья Кассационного хозяйственного суда Верховного Суда
  • Андрей Черногуз
    Андрей Черногуз
    судья Хозяйственного суда Киевской области