Як в антикорупційному комітеті ділили фінансову допомогу Євросоюзу

09:00, 20 января 2020
Дискусію народних депутатів викликали зміни до Бюджетного кодексу.
Як в антикорупційному комітеті ділили фінансову допомогу Євросоюзу
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

На засіданні Комітету з питань антикорупційної політики гостру дискусію викликали положення законопроекту №2202 «Про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України (щодо підвищення ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку)».

Законопроект, зокрема, спрямований на вдосконалення порядку розподілу та використання коштів державного фонду регіонального розвитку (ФРР).

Депутат Антон Поляков звернув увагу на те, що у законопроекті не чітко прописані особливості розподілу коштів, а також величезна роль у цьому процесі відводиться Кабінету міністрів. Поляков указав на той факт, що, згідно із законопроектом, надходження спрямовуються на реалізацію програм і проектів регіонального розвитку загальнонаціонального значення, які визначені пріоритетними окремими рішеннями Кабінету міністрів. Депутат акцентував увагу на тому, що простежується постулат про «корумпованих місцевих депутатів», які не здатні освоїти кошти, і аж надто завищена роль урядовців.

Дискусійним також став висновок Головного науково-експертного управління (ГНЕУ). У ньому серед іншого вказано, що припис абз. 3 ч. 1 ст. 24-1 БК (у редакції проекту), за яким до ФРР «додатково можуть зараховуватися кошти, які надходять до державного бюджету в рамках програм допомоги Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ для цілей регіонального розвитку у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку», не відповідає конституційному принципу верховенства права (ст. 8 Конституції України) в частині забезпечення юридичної визначеності правової норми. Зі змісту пропонованого припису, зокрема, незрозуміло, хто та/або в яких випадках має приймати рішення про зарахування зазначених коштів до ФРР. Крім того, внесена законодавча пропозиція виглядає вразливою з точки зору відповідності вимогам ч. 2 ст. 95 Конституції України щодо визначення будь-яких видатків держави на загальносуспільні потреби, розміру і цільового спрямування цих видатків виключно законом про Державний бюджет України.

Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Красносільска не погодилася з таким рішенням ГНЕУ. Депутат відзначила, що міжнародні договори домінують над національним законодавством, тому кошти від міжнародних організацій можуть вільно заходити у бюджет. Також було підкреслено, що кошти, які зараховуватимуться з Європейського Союзу, будуть прийматися окремим рішенням уряду.

Відзначимо, попри дискусію, депутати підтримали даний законопроект. У висновку Комітету було зазначено, що корупційних ризиків у ньому не знайшли. Втім, депутати комітету рекомендували уточнити зміст понять «програми і проекти регіонального розвитку загальнонаціонального значення» і «програми і проекти регіонального розвитку, які забезпечують виконання завдань, визначених Державною стратегією регіонального розвитку» та чіткіше обґрунтувати фінансово-економічну пропорційність розподілу коштів Фонду регіонального розвитку, визначену законопроектом.

Раніше «Судово-юридична газета» проаналізувала особливості та деталі законопроекту №2202.

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Олександр Прилипчук
    Олександр Прилипчук
    суддя Сумського окружного адміністративного суду