Комітет з питань антикорупційної політики на своєму засіданні рекомендував внести уточнення до законопроекту №2202 «Про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України (щодо підвищення ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку)». Ініціатором законопроекту є Кабінет Міністрів України.
Статтею 24-1 Бюджетного кодексу України визначено засади функціонування державного фонду регіонального розвитку (далі — ДФРР). Автори у пояснювальній записці до законопроекту зазначають, що результати діяльності ДФРР свідчать про наявність низки проблем, що потребують невідкладного розв’язання на законодавчому рівні, а саме:
1) невідповідність більшості програм і проектів регіонального розвитку, що фінансуються за рахунок ДФРР, Державній стратегії регіонального розвитку та регіональним стратегіям розвитку. Кошти ДФРР в більшості випадків спрямовуються на вирішення поточних проблем (ремонт, реконструкцію об’єктів місцевого значення), не забезпечують вирішення стратегічних завдань регіонального економічного розвитку, а саме: створення робочих місць, розвиток інновацій тощо. Спонтанність та відсутність прогнозованості під час відбору програм і проектів регіонального розвитку призводить також до зростання кількості об’єктів незавершеного будівництва у регіонах;
2) непрозорість роботи конкурсних комісій з відбору програм і проектів регіонального розвитку, наявність ознак лобізму під час конкурсного відбору, що спотворює принципи фінансування регіонального розвитку;
3) недостатність бюджетного року для здійснення всіх необхідних процедур щодо відбору та забезпечення фінансування програм і проектів регіонального розвитку. Не дивлячись на вимоги Бюджетного кодексу щодо здійснення розподілу коштів ДФРР та подання відповідних пропозицій Кабінетові Міністрів України до 1 серпня року, що передує плановому, на практиці зазначені терміни порушуються, а сам процес відбору та фінансування скорочується. Це призводить до неосвоєння коштів ДФРР, появи об’єктів незавершеного будівництва тощо;
4) відсутність стабільності та прогнозованості під час визначення щорічного обсягу ДФРР у Державному бюджеті.
Законопроектом передбачено внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу у частині:
Крім того, законопроектом передбачено, що в рамках ДФРР можуть об’єднуватися кошти міжнародної технічної допомоги, які отримує Україна на регіональний розвиток. Спрямування таких коштів здійснюватиметься рішенням урядом на реалізацію важливих проектів загальнонаціонального значення.
Депутати Комітету з питань антикорупційної політики на своєму засіданні не знайшли у законопроекті корупційних ризиків, однак внесли рекомендації.
«Законопроект потребує уточнення змісту понять «програми і проекти регіонального розвитку загальнонаціонального значення» і «програми і проекти регіонального розвитку, які забезпечують виконання завдань, визначених Державною стратегією регіонального розвитку». Адже неузгодженість цих положень може привести до неоднозначності їх трактування та неоднакового застосування на практиці.
Також відповідно до вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України потребує чіткого фінансово-економічного обґрунтування пропорційність розподілу коштів Фонду, визначена законопроектом», — сказано в рішенні комітету.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що парламентський комітет відхилив законопроект про Бюро фінансових розслідувань.