Понад 30 млрд грн, закладених до Фонду боротьби з COVID-19 на будівництво доріг та мостів, свого часу викликали багато невдоволення серед населення та опозиції. Адже це було і є найбільшою статтею видатків, які мають бути спрямовані на боротьбу з коронавірусом. Що у країні, яка економічно не переживе ще одного локдауну, виглядає щонайменше дивно.
З того моменту дорожникам довелося трохи зменшити свої апетити – видатки з ковідного фонду на дороги зменшилися на 4,5 мільярди. Втім, Міністерство інфраструктури вважає, що частину фінансування, яку забрали, необхідно невідкладно повернути. У зв’язку з цим Владислав Криклій виносить на розгляд Кабінет Міністрів відповідний проект Постанови КМУ.
Пояснювальна записка, як не дивно, не містить жодних пояснень необхідності залучення нових коштів для потреб Укравтодору. Натомість у документі лише визначені законодавчі підставі для проведення запозичення. Виходячи з цього, можна дійти висновку, що пояснення необхідно трактувати як «тому що можемо».
Отже, Міністерство інфраструктури пропонує уряду схвалити залучення під державні гарантії 5 мільярдів гривень. Строк запозичення – 15 років. Кошти будуть спрямовані винятково на будівництво і ремонт доріг у 2020 році. Запозичені кошти планують розподілити за такими категоріями:
При цьому варто звернути увагу на те, що станом на середину листопада, у Фонді боротьби з COVID-19 залишається понад третина закладених коштів на дороги – це ще майже 11 мільярдів гривень. Тобто 2/3 передбачених коштів дорожники використовували понад пів року. У зв’язку з цим виникає питання про те, наскільки необхідним кроком є залучення ще 5 мільярдів гривень на будівництво доріг у 2020 році за місяць до його завершення?
Можливо, в уряді готуються до суттєвого погіршення епідеміологічної ситуації і подальшого перерозподілу «дорожніх» видатків з Фонду боротьби з COVID-19 на справді профільні напрямки. З іншого боку, не можна виключати, що такі пропозиції міністерства підтверджують справедливість звинувачень Ігора Уманського про розкрадання 40% дорожнього бюджету, через що для закінчення чи навіть продовження «Великого будівництва» потрібні додаткові гроші.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що накопичувальну пенсійну систему можуть запустити вже у 2021 році.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій