Приватні виші зможуть готувати фахівців за кошти державного бюджету

17:57, 5 июля 2021
Кабінет Міністрів України вніс до парламенту законопроект, який стосується формування та розміщення державного та регіонального замовлення на підготовку фахівців.
Приватні виші зможуть готувати фахівців за кошти державного бюджету
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій вніс до парламенту проект постанови, якою пропонується підтримати законопроект № 5467 про формування та розміщення державного та/або регіонального замовлення на підготовку фахівців з вищою, фаховою передвищою освітою, наукових, науково-педагогічних кадрів, кваліфікованих робітників та слухачів підготовчих відділень закладів вищої освіти, на післядипломну освіту. Законопроект внесений Кабінетом Міністрів України. На думку авторів, проект Закону дасть змогу врегулювати питання особливості відносин, що виникають у зв’язку з формуванням і розміщенням замовлення на підготовку здобувачів освіти.

У законопроекті пропонується прописати, що державне або регіональне замовлення здійснюється в межах видатків державного та відповідних місцевих бюджетів, які передбачаються на оплату послуг з підготовки здобувачів вищої, фахової передвищої, наукових, науково-педагогічних кадрів, кваліфікованих робітників та слухачів підготовчих відділень закладів вищої освіти, післядипломної освіти на умовах державного та/або регіонального замовлення у відповідних закладах освіти.

Державний замовник — міністерство, інший центральний орган виконавчої влади, Національна академія наук України, галузеві національні академії наук, інший визначений Кабінетом Міністрів України державний орган — головний розпорядник бюджетних коштів;

Регіональний замовник — міністерство, інший орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації;

Виконавець державного регіонального замовлення — заклад вищої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), післядипломної освіти, наукова установа незалежно від форми власності (тобто приватні навчальні заклади теж можуть отримувати замовлення на підготовку таких фахівців), яка пройшла конкурсний відбір та з якою укладено державний та/або регіональний контракт на підготовку здобувачів вищої, фахової передвищої, наукових, науково-педагогічних кадрів, кваліфікованих робітників та слухачів підготовчих відділень закладів вищої освіти, післядипломної освіти за державним та/або регіональним  замовленням.

Державний (регіональний) контракт на підготовку здобувачів пропонується прописати як договір, укладений між виконавцем державного (регіонального) замовлення та державним (регіональним) замовником, в якому визначаються зобов’язання сторін та регулюються відносини між ними у частині забезпечення виконання державного (регіонального) замовлення.

Адресне розміщення місць державного (регіонального) замовлення  автоматизований розподіл технічними засобами Єдиної державної електронної бази з питань освіти обсягу державного (регіонального) замовлення між закладами освіти шляхом надання вступникам рекомендацій до зарахування у певний заклад освіти або наукову установу на місця навчання за кошти загального фонду державного (відповідного місцевого) бюджету на підставі його конкурсного балу.

Для визначення обсягу замовлення місцеві органи влади та виконавчої влади до 15 вересня подають відомості стосовно необхідного рівня державного замовлення.

Державні замовники подають щороку до 1 грудня центральному органу виконавчої влади пропозиції до проекту рішення уряду щодо обсягів державного замовлення на плановий рік та наступні за ним два роки у кількісному та вартісному показниках.

Обсяг державного замовлення за освітніми, освітньо-професійними, освітньо-науковими, науковими ступенями та освітньо-кваліфікаційними рівнями на поточний та наступні два роки щороку затверджується урядом.

Регіональне замовлення формується органом виконавчої влади регіонів, які складають прогноз відповідно до потреб установ регіону.

У Головному науково-експертному управлінні (ГНЕУ) звернули увагу на норму: «державні замовники подають щороку до 1 грудня центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державного замовлення, пропозиції до проекту рішення Кабінету Міністрів України щодо обсягів державного замовлення на плановий рік та наступні за ним два роки …». У свою чергу, «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державного замовлення, формує зведені обсяги державного замовлення та подає їх центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової і бюджетної політики, для включення до проекту закону про Державний бюджет України на плановий рік». Не дивлячись на те, що схожий порядок подання пропозицій щодо обсягів державного замовлення передбачений також у чинному Законі, експерти вказали, що необхідно звернути увагу, що запропонований підхід не враховує вимоги ч. 2 ст. 96 Конституції України, які передбачають подання Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік не пізніше 15 вересня кожного року.

Аналогічні за змістом зауваження повною мірою можна віднести до положень законопроекту щодо строків формування пропозицій до проекту рішення місцевих державних адміністрацій щодо регіонального замовлення на плановий рік та наступні за ним два роки.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що водіям дозволять заробляти на порушниках ПДР.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду